Je mist een punt ![]()
Ik vind Titanium juist heerlijk! Inderdaad heel persoonlijk denk ik. In de hand vind ik het ook wel wat goedkoop voelen en klinken… maar om de pols, zo comfy ![]()
Voor de grotere pols is de Frederique Constant erg fraai en elegant. Voor de kleinere pols zijn Tsuyosa’s prima draagbaar en gewoon leuk voor het geld.
Leuke uitdaging!
Vind zelf horloges met integrated bracelet soms mooi om te zien. Maar ik wil wel graag 'ns een band kunnen wisselen en dan is de ib niet ideaal, zeg maar.
Zit even te denken. Moet het nieuw zijn?
Moet namelijk even aan de TAG Heuer Link denken en die is gebruikt, denk ik wel, binnen budget te krijgen. Als je er een kunt vinden. Al bijna 40 jaar een onderscheidend en herkenbaar design en merk met een mooie historie.
ML Aikon op een 171/2 cm pols. En Quick release om makkelijk er een rubber of leer bandje op te zetten.
Inderdaad alleen de numerals staan mij persoonlijk een beetje tegen.
Maar de Ebel is wel ontzettend mooi
Nee tweedehansie in dezelfde range mag ook. Stiekem spiek ik bijboorbeeld ook naar de oris propilot met de cal. 400
Niet helemaal full integrated maar wel the look. Bloedgeil horloge.

in dat geval moet je voor die Oris eens bij Ton v Grinsven in Den Bosch kijken ![]()
Heeft iemand al een Bulgari Octo Solotempo voorgesteld? Staan er een paar op leer te koop voor iets boven de 3K. Misschien dat eentje op staal dus ook nog wel lukt rond die prijs.
Plaatje voor de sfeer
De Brunmontagne connector is 38mm ![]()
Binnenkort beschikbaar in staal voor een zachtere prijs ![]()
Want? Maakt al tijden horloges en niet onverdienstelijk, bovendien een oerdegelijk bedrijf.
Dat sowieso, kan ik als voormalig eigenaar rustig beamen.
Wel jammer van die M op die banden
dat stoort mij.
Venezianico Arsenale.
40, of 37mm, € 800,- maar met de code NEXT-VZ krijg je 20% korting.
Fantastische afwerking, lekker plat (onder 10mm), ook in meer gedekte kleurtjes en een betrouwbaar Miyota uurwerk uit de 9000-serie.
Eens. Zo ontzettend veel mooier en voor kwalitatief hoogstaand dan je zou verwachten voor het zachte prijsje.
Gisteren even bij de Tissot winkel in de Kalverstraat langsgelopen om de prx’en op de pols te voelen en gezellig en goed geholpen door Mees die hier ook forumt. Bedankt Mees!
De titanium is echt zo mooi en strak afgewerkt als het er op de plaatjes uitziet. Prachtige kleurcombinatie met het antraciet en rosegoud.
Maar, zoals in dit topic al naar voren kwam, voelt het ultiem lichte klokje niet alsof ik een luxe juweel om mijn pols heb. Daar moet ik nog te veel aan wennen om er gelijk mee de deur uit te lopen.
De chrono, tja, zeggen jullie het maar. Ik vind m niet te groot op mijn 18,5 cm pols. Ik vind hem erg mooi, en het Valjoux uurwerk heeft 4hz en 60 uur reserve en dus niet mijn bezwaren tegen de gedowgrade powermatic 80. Ook meer servicable.
Maar de wijzerplaat (die er op de fotos meer uit ziet als een berkenbos) leek in het licht van de winkel effen wit. Dat vond ik jammer. Misschien dat dat detail in daglicht beter tot zijn recht komt.
Van de prx familie blijft voor mij de chrono voorlopig over als kanshebber.
Ondertussen lees ik met veel plezier jullie suggesties voor andere horloges ![]()
Mooi Hans! Mooie foto’s ook!![]()
Maurice lacroix Aikon is idd een vette keuze.
Heb zelf de venturer, in principe een schitterende armband met tijdfunctie.
![]()
![]()
Die draag ik vaak. Erg comfortabel
Ook dat zit goed, lekker op gewicht ook
Verwend nest…
Haha ja herkenbaar, door het lichte gewicht voelt het niet meer luxe. Gek eigenlijk, maar ik heb dat ook.
Je moet het leren waarderen , het moet even groeien…
De prx is van het nachtkastje ondertussen toch verhuisd naar de kluis------> want het luxe gevoel is er ondertussen en het is nu niet meer mijn pakken en gaan maakt niks uit horloge…