Hulp gezocht bij het uitzoeken van een nieuw horloge met geintegreerde band

Sinds het ontdekken van de hobby heb ik al in mijn hoofd dat de Tissot PRX chronograaf in de klassieke panda met de zilveren wijzertjes heel erg gaaf is. Het is een beetje mijn ‘gateway drug’.

Plaatje voor de sfeer

Nu ik mijn huiswerk aan het maken ben, vrees ik dat de 42 mm door de end lugs van de band wel heel groot uitvallen en er misschien om mijn pols niet goed gaan uitvallen.
In het begin dacht ik, boeie, ik kom van een 52mm Garmin dus alles valt klein, maar nu ik een tijdje rondloop met 37mm en 40mm op ‘normale’ bandjes heeft ook dit ‘klein maar fijn’ deel van het horlogevirus mijn hersenvlies aangetast.

Ik heb dus een plan B nodig, en nu leek het mij wel leuk om in de prijsklasse tot pakweg 3000 euro wat advies in te winnen over mogelijke alternatieven.

Tot nu toe vind ik de PRX 38 in titanium heel gaas, ondanks dat ik niet zo van rosegoud houdt. Hier werkt het. Mooie waffled dial, en prima maatje.
Plaatje voor de sfeer

Wat ik op zich jammer vind aan dit horloge is dat ze een mooie 4hz hebben omgebouwd tot een 3hz zodat de secondewijzer minder vloeit om 80 uur power reserve te hebben.

Die 80 uur maakt me op zich niet zo veel uit. Even een horloge gelijk zetten (of opwinden) vind ik best leuk. Hacking is dus wel een pre.

De Twelve van Chrisotopher Ward tikt wel een heleboel van mijn boxjes. Ook wel een beetje on the nose qua verwijzingen naar de Royal Oak en die Chopard, maar eigenlijk maakt me dat niet zo veel uit. Die andere twee zijn echt (nog) een paar stappen te ver.
Ik vind vooral die titanium cosc versie heel cool, vanwege het betere uurwerk. Ik moet eigenlijk eerst eens voelen hoe titanium voelt, want mijn lievelingshorloge du moment is mijn zware doxa sub600T. Ik houd er wel van om te weten dat ik een horloge draag. Mijn seiko speedtimer met solar-quart weegt haast niks en ik mis dan iets ofzo. Ik wil me geborgen voelen door ome Chronos <3
Plaatje voor de sfeer

De Aikon van Maurice Lacroix is me net een beetje te on the nose, al vind ik de bracelet wel supermooi gedaan. Ik heb heel serieus gekeken naar de aanbieding hier op het forum, maar besloten om het toch niet te doen. Iets houdt me tegen.

De IWC Ingenieur die laatst langskwam is afgevallen omdat ik de wijzerplaat niet zo mooi vond. Wel jammer want zo’n mooi merk doet me toch wel iets, meer dan bijvoorbeeld CW. Statusgekkie dat ik ben heb ik eventjes overwogen om het budget wat op te rekken, maar ik trok uiteindelijk de conclusie dat die plaat me zou gaan storen wat ik voor 3k toch niet kan veroorloven.

Vragen waar ik wel jullie input over zou willen horen zijn oa
welke andere integrated bracelet horloges met een sportief uiterlijk jullie aanraden in de prijscategorie tot laten we zeggen 2000 / 3000 euro? Welke heb ik gemist?

Wat jullie belangrijk vinden in hoe je minimaxt voor je aankoop? In deze categorie krijg je altijd dingen niet, die je op je Royal Oak of je Ingenieur wel krijgt. Welke vinden jullie minder belangrijk?

Ik hoog graag van jullie!

Hebben jullie advies?

Je kan bezwaren hebben tegen het merk. Maar het horloge is ijzer sterk.

IMG_4517

3 likes

Waarom? Het is toch een merk met een rijke geschiedenis - meer dan CW bijvoorbeeld. Ik vind het echt een mooi horloge.

2 likes

Voor het geld een CW 12.
De Wempe is ook gaaf maar nooit vastgehad.

Zenith Defy (classic) maar dat is toch echt wel wat duurder. Dus negeer dit maar. :wink:

1 like

2 likes

Ik heb er totaal geen bezwaar tegen. Ik heb het horloge gepast, en weet nog steeds niet waarom ik 'm niet gekocht heb :wink:

@JoBe
Pluspunten voor die Ebel… Die wave band blijft zo mooi, dat horloge met arabics zou wel ultiem zijn.

3 likes

Citizen heeft ook een mooie serie. Al zijn ook hun chrono’s best fors. De non-chrono is prachtig op 40mm.

1 like

Je deze is vet, maar te duur inderdaad. Wel ook de Oris Pro Pilot X bekeken, ook te duur maar tweedehands misschien nog interessant. En als inspiratie zeker niet verkeerd om dit soort mooie dingen te droppen. Als je er eentje voor 3k te koop hebt mag je me een berichtje sturen :wink:

1 like

Die Yema had ik inderdaad ook gezien, maar om een of andere reden is ie me net iets té geforceerd met dat ronde en die scherpe hoeken van de kast. Een beetje overdreven voor mijn gevoel.

Die ebel kende ik nog niet, ga ik eens goed naar kijken, thanks.

1 like

Eens.
Citizen heeft ook nog een goede line-up in de 0200 serie

Ik val in herhaling, maar…

Opgelost. :innocent:

2 likes

en The CITIZEN | Citizen natuurlijk

Bedankt voor de tip, die kende ik nog niet.

1 like

Ohhh niet slecht inderdaad

2 likes