Hulp gezocht bij Horloge kado

Ik zoek een horloge kado voor mijn schoonvader.

Mijn schoonvader is diabetes en ik zoek een mooi horloge met (meerdere) alarm functie.

Met mooi horloge bedoel ik een analoge uuraanduiding, geen plastic ogende horloge.

Ja, dat klinkt toch als een Casio, dat overigens niet alleen maar plastic (ogende) horloge maakt. Of een smartwatch.

Er zijn een hoop Seiko alarm chrono’s op de markt, maar naar mijn weten wel maar met 1 alarm mogelijkheid.

bijvoorbeeld deze Seiko SSC077:

Of deze Seiko SNA441:

Hoeveel wil je er ongeveer aan uitgeven?

Mijn schoonvader is 67 en die mooie horloges zijn niet goed leesbaar voor hem. Ik zoek iets ingetogen sportief

Ik ging uit van €200-300

ik dacht dat er een metalen Casio “prayer” horloge was
analoog / digitaal ( gebruikt door Moslims ) daar zitten 5 alarmen op.

ik ga ff zoeken

1 like

Misschien niet de mooiste maar wel handig:

Ja, deze heb ik ook al gezien en ze zijn inderdaad niet de mooiste.

1 like

€ 199,-

https://www.kish.nl/Casio-Wave-Ceptor-WVA-M640TD-1AER/

€ 116,-

https://www.kish.nl/Casio-Edifice-EFA-131D-1A2VEF/

( het originele prayer horloge kan ik niet vinden maar daar zat als extra een “Mekka Kompas” op, dat had je schoonvader zowiezo niet modig denk ik

1 like

Bedankt!! Dit zijn prachtige horloges !!
En inderdaad hij heeft geen mekka kompas nodig.

Ik moet ff kijken hoe ik onopvallend zijn pols kan meten.:stuck_out_tongue_winking_eye:

Deze seiko ken ik ook nog met alarm en chrono-functie. Echter niet echt lekker afleesbaar, door bijna dezelfde kleur wijzers en wijzerplaat.

1 like

Inderdaad leuk horloge maar voor mijn schoonvader is hij niet echt leesbaar.

1 like

Tja… ik loop zelf nu ook even door m’n bankafschriften heen,
voor € 199- een Titanium solar waveceptor met automatisch licht
etc.

wat wil een mens nog meer he … je hebt eigenlijk niks meer nodig zo. :sunglasses:

Als ik deze casio eerder had gezien dan had ik mijn citizen niet gekocht voor €365

1 like

Casio heeft denk ik de beste match. Zelf heb ik ook een paar ana digi van casio. Wilt hij een geheel digitaal horloge of ook met wijzers erop? Alleen wijzers wordt moeilijk, omdat die volgens mij.altijd hooguit 1 alarm hebben.

Wilt.ie overigens een leer, stoffen, rubberen, metalen, etc op?

Als het budget het je toelaat (en die van carte tempel lijkt me een goeie), zou ik iets kiezen met solar (hoeft ie geen batterijen meer te verwisselen) en wave captor, staat het horloge in principe altijd goed. Allemaal wel zo makkelijk.

Budget tussen 200-300. De casio suggesties van @Carpe_tempus komen er onder zelfs. Schoonvader niet gewend aan horloges, dus titanium komt goed uit. Analoog vind ik beter bij hem passen. Alleen zit ik met de maat 44mm. Volgens mij heeft hij niet zo’n dikke pols.

1 like

carte tempel

?? wat heb jij gedronken … of is dat je spellingcontrole ?

2 likes

Dan kijk / bestel je deze …
zelfde eigenschappen maar 42mm Ø
en 1 euro goedkoper :wink:

https://www.kish.nl/Casio-Wave-Ceptor-WVA-M630TD-1AER/

1 like

Hey, had ik gemist. 42 mm moet lukken

Thanks!!

1 like