Dit keer niet voor mijzelf, maar voor mijn vrouw. Ze draagt bijna dagelijks een Rolex Precision met een lugbreedte van 19mm. En ze draagt 'm aan een military bandje: zo’n nato met een nylon ‘keeper’. En het is nog een kort bandje ook. Perfect voor een slanke damespols. Echter, het bandje begint serieus te slijten en wordt ruw. De opdracht die ik vandaag meekreeg voordat ik naar de Rikketik ging was: ‘koop een mooi bandje voor de Precision’. Ik kwam dus thuis met een 19mm, cognac-kleurige Rios 1931. Mooi bandje, maar het werd afgekeurd… er moet een nato aan. (Op zich waardeer ik de Rolex-met-nato combinatie wel!). Maar vind maar eens een KORTE nato, khaki-kleurig.
Ik zou willen zeggen: Help! Ieder advies is welkom.
Het is een 18mm tussen 19mm lugs. In een ideale wereld zouden er ook 19mm nato’s zijn. 20mm moet je er echt tussen wurmen en 20mm op een damespols staat minder goed dan een 18mm.
Hee, dat is grappig; die heb ik net vanmiddag gekocht; in lichtgrijs. Leuke band, maar toch wel vrij lang, ik moest er gaatjes bij smelten.
Vrij stevig/dik en volgens mij goede kwaliteit.
Bij mijn Enicar heb ik ook een gewone Nato ertussen geprutst. Die Enicar heeft ook lug-breedte van 19mm, vandaar. Kostte niet veel moeite maar het ligt een beetje aan de nato. Sommigen zijn net iets breder, anderen vallen iets smaller uit, lijkt wel.
Je zou deze eens kunnen proberen, waarschijnlijk wel wat te lang maar het overtollige afsnijden met een mesje en een euromunt om het mooi rond te krijgen en klaar ben je: (in diverse kleuren leverbaar)