Hulp gezocht bij Omega Planet Ocean kenners

Ik was al geruime tijd op zoek naar een Omega Planet Ocean 2500D in 42mm met de witte cijfers. De 2500A, B en C zijn volop te verkrijgen, maar naar een mooie D is het toch echt even zoeken.
Het moest ook nog eens een full set zijn, zo jong en mooi mogelijk en niet al te ver weg.
Voor ik de klok koop wil ik hem toch echt eerst even zien.

Nu heb ik deze gevonden en gisteren opgehaald bij Clem Vercammen (AD Omega) in Belgie.
Een niet van nieuw te onderscheiden PO uit mei 2014, oorspronkelijk geleverd bij Leon Martens in Maastricht.
Doos, omdoos afgestempelde pasjes, alles aanwezig.
Mijn PO is een 29015081, dus de PO met de rubberen band, witte stiksels en een vouwsluiting.
Deze zit er nog ongedragen bij.

Ook zit er nog een originele rubberen Omega 98000144 ongedragen band bij.
De klok zit nu op de stalen Omega 1580/952 band.
Deze laatste twee zijn er dus door de vorige eigenaar extra bij gekocht.

De PO is 100% zeker echt. Ik heb er zelf al eerder een stuk of 6 van deze klokken gehad.
De rubberen banden zijn ook 100% zeker echt.
Probleem zit hem bij de stalen band.
Op de end links staat geen nummer (952).
Op de sluiting staat wel (1580/952).
Ik heb de stalen band van de PO vergeleken met een dezelfde PO van een buurman van mij en zie op het ontbreken van het nummer (952) na geen enkel verschil. De bussen en de pinnen uit de verwijderde schakels zien er ook gewoon goed uit.

Aardig detail.
De PO 2500D van mijn buurman was ooit mijn PO, die ik verkocht aan een meneer uit Leeuwarden.
Klein wereldje.

Weer on-topic.

Om het ‘probleem’ zichtbaar te maken even een link van een advertentie.
Hierin wordt een stalen band voor een 45mm PO2500 aangeboden, ook zonder nummers op de endlinks…
Er wordt vermeld dat deze regelrecht van een nieuwe originele klok komt.
Even naar beneden scrollen.

http://www.ebay.com/itm/Omega-Seamaster-Professional-Planet-Ocean-Bracelet-1579-951-/262248330979?hash=item3d0f37f6e3%3Ag%3AD58AAOSwX~dWnbaF&nma=true&si=%2FVbmeHlaXPkX7ph%2BWNF5%2FHr7SCI%3D&orig_cvip=true&rt=nc&_trksid=p2047675.l2557

Op internet lees ik wel dat Omega is gestopt met de nummering v.d. end links.
Dit zou ermee te maken hebben ze de end links tegenwoordig goedkoper in China laten maken.
Echter zie op alle afbeeldingen op Google van PO’s op de end links een nummer staan.

Ik zag het ontbreken van het nummer al bij aankoop en heb dit ook aan meneer Vercammen gevraagd. Hij gaf aan dat de merktekens en/of het ontbreken hiervan bij Omega in de loop der jaren wel eens willen verschillen.

Na 6 PO’s, misschien wel 7, zie ik mijzelf echt als een PO kenner.
Hier kom ik toch even niet uit.
Ik ben evengoed erg blij met de set.

Wie geeft mij het juiste antwoord?
Waar kan ik de band laten controleren?

Mika

1 like

Caliber 2500A en B zijn nooit in de PO gebruikt.
Band is altijd lastig om 100% zeker te zijn of deze origineel is.
Heb de 2500 ook gehad maar geen foto’s van endlink nummer, wel van de 8500.
Eentje uit 2012 en uit 2015 en hier is ook het end link nummer verdwenen.
Denk dat het wel goed zit. Topklok die PO 2500 :+1:

[URL=http://s1206.photobucket.com/user/mspoon1/media/2012-04-07122817.jpg.html][/URL]

[URL=http://s1206.photobucket.com/user/mspoon1/media/20170115_095253.jpg.html][/URL]

3 likes

Geen 2500 hier, maar een PO 8500 2014; geen endlink nummer.

Je hebt hem bij een Omega Dealer gekocht dan daar bij twijfel naar terug gaan.
Ik heb 2 weken geleden een nieuwe Speedy gekocht daar staat alleen een nr; in een schakel, maar geen enkele twijfel dat hij niet echt zou zijn.
Ik vindt hem alleen vrij ligt in gebruik, Anders dan mijn ander Omega’s.

Mijn ex PO 2500D (45,5mm) had nummer 951 op beide end links staan…

Ik zou de vraag ook gewoon even aan je juwelier die Omega dealer is, stellen. Zij zullen dit graag voor je nazoeken en bevestigen.

Ik vermoed dat de band origineel is hoor.

[Edit]inderdaad 951. Leek op de foto 851.

951 op mijn 2500D

Ik heb hier een stalen Seamaster band liggen nog nieuw en gesealed in de originele Omega verpakking…zonder nr. op de endlinks. :smirk:

Hier nog Bond GMT nieuw uit doos die ze ook niet heeft: https://www.youtube.com/watch?v=OKt83HkJ5kM

@4:10 zie je het goed.

Bedankt voor alle reacties.
Ik heb zelf natuurlijk ook nog op het internet gezocht.
Wat ik begrijp is dat Omega in 2013 is gestopt met het nummeren v.d. end links.
Zie b.v. ook deze Planet Ocean Sochi 2014, die in 2013 op de markt is gekomen.

Het is dus meer de vraag of een band voor of na 2013 is geproduceerd.
Ik zie ook sommige internet aanbieders de PO 2500 band aanbieden zonder de nummers in de end links, voor de normaal gangbare prijzen. De overige tekens verder op de band zijn wel allemaal aanwezig. Dit zou wel betekenen dat Omega nog banden produceert nadat het horloge zelf uit al productie is.

Mika

Het antwoord op mijn vraag van Omega zelf.
Keurig in het Nederlands.

Geachte heer,

Vriendelijk bedankt voor uw email welke wij via OMEGA HQ in Zwitserland hebben mogen ontvangen.
Graag willen u als volgt informeren.

In het verleden werd OMEGA horlogeband 1580 voor meerdere uitvoeringen gebruikt. De eindschakel bepaalde uiteindelijk aan welk model kast deze band bevestigd kon worden. Deze eindschakel werd daarom voorzien van een driecijferig nummer (zoals in uw voorbeeld aangegeven als 1580/592).

De huidige OMEGA horlogeband 1580 wordt uitsluitend nog gebruikt voor de OMEGA Seamaster 600M Planet Ocean lijn en dat zijn 4 uitvoeringen. Deze 4 uitvoeringen hebben dezelfde kast en behoeven geen aparte eindschakel meer en dat is de reden waarom er geen driecijferig nummer meer staat vermeld op de eindschakel.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groeten,

The Swatch Group (Netherlands) B.V.
Customer Support

5 likes