Hulp gezocht bij prijsbepalingen

In verband met toekomstige reizen wil ik mijn horlogeverzameling flink uitdunnen. Ik wil ze als eerste op dit forum aanbieden. Van een aantal kan ik nog wel een prijs vinden maar er zitten ook wel exemplaren tussen waarvan ik geen idee heb wat de huidige marktwaarde is. Ik zoek dus hulp daarbij van iemand die daar wel verstand van heeft en volgens mij is dit forum de beste plek om die hulp te zoeken. Alvast bedankt!

Hij vraagt volgens mij niet om een taxatie hier op het forum, maar om een doorverwijzing naar iemand die hem daarbij kan helpen. Daar lijkt me weinig mis mee.

@Thx4Watching Ik heb geen echt goede tip, behalve dat je je horloges op Chrono24 kunt opzoeken voor een (nogal) ruwe inschatting.

Over welke merken gaat het? Als we dat weten kunnen we hier vast wel iemand met de juiste kennis taggen om je op weg te helpen.

Belangrijk om te weten is of het veel verkochte horloges zijn, zo ja dan:

https://www.chrono24.nl/
Even het horloge toevoegen aan je collectie ipv volgen zodat je ook kan opgeven of het een full set is of niet (doet mee in de waarde). Mijn ervaring is dat voor een snelle verkoop je deze waarde met ongeveer 10 procent moet verminderen.

https://watchcharts.com/
Deze site is mijn inziens een stuk realistischer voor de waardebepaling. Opgebouwd uit verkopen van ebay en fora.

4 likes

Dat klopt wel redelijk. Ik doe de C24 prijs altijd x0.934 ivm de 6.6% commissie. Dan weet je in ieder geval de echte vraagprijs van de verkoper.

3 likes

Volledig mee eens!

Bij een particuliere verkoper wel, prof bepalen een maandelijks bedrag, daar heb ik mij ook een keer op verkeken

2 likes

Thanks, dat wist ik niet! Ik koop het meeste particulier via Instagram.

1 like

Rolex is niks meer waard, ik neem ze graag van je over.

1 like

Ok. Daar ga ik eens een kijkje nemen. Maar sommigen zijn wel 30 jaar oud maar nieuw in doos.

Dus een instagram pagina zou kunnen helpen? Ze daar opzetten? Ik verkoop liever hier op het forum, maar is een optie.

Snap ik. Probeer het eens met één of twee horloges. Beetje hoog zitten en dan merk je vanzelf wel waar je op uitkomt toch?

Bij chrono24 kan je dat onderscheid maken, bij watchchart niet.

Nee, niet met een paar honderd volgers.

Als het om NOS (new old stock) gaat van bekende (gewezen) merken kan @johngo je wellicht helpen, die heeft ook weleens van dat soort dingen verkocht als ik me niet vergis.

1 like

Ok. Ik weet niet eens hoeveel volgers ik daar heb. Maar daar gaat het ook over bushcraft outdoor survival dus eigenlijk niet over horloges. Ik zag op youtube wel iets over een horloge app voorbij komen. Watchbox of zoiets?

Ik zou gewoon de collectie eens oppakken en naar een ‘handelaar’ gaan. @SuperC van ten2two bijvoorbeeld. Gezellig bakje koffie doen, horloges mee & eens kijken wat hij er mee kan.

Hij is niet echt van de NOS & Vintage, maar kan je vast iemand aanwijzen die er wel wat mee kan.

Als je het zelf al niet weet, zou ik niet aan de verkoop beginnen.

1 like

Het zijn er een beetje veel om met het OV mee te nemen. Duidelijk weet ik het niet van allemaal. En ik wil geen kopers oplichten maar mezelf ook niet tekort doen. Ik denk dat ik maar eens ga beginnen met een lijstje maken en foto’s nemen. Ik heb geen haast. De volgende reis is al geboekt en betaald. Dus ik heb het geld niet echt nodig maar heb gewoon teveel horloges.

1 like