Bij deze doe ik een beroep op alle kennis die zich hier bevindt, want ik kom er niet uit.
Het betreft onderstaand uurwerk, een rattrapante stopwatch, met een imho zeer mooi uurwerk, maar wie heeft het gemaakt?
1 Ik zie niets onder de balans of ergens anders, behalve dan (het serienummer) 32929
2 Wp geeft swiss made aan, emaille, dus ergens jaren 30-50 ?
3 Ik heb bij Dr Ranfft al op de site gezocht, heel wat bekeken en vergeleken, maar wellicht zie ik toch iets over het hoofd? Of wellicht heeft hij hem gewoon niet, zijn site is ook niet compleet dacht ik.
4 Er staat slow/fast dus een Engelse manufactuur of voor de Engelse markt, want swiss made?
5 De kast heeft geen tekens oid aan de binnenkant, aan de buitenkant wordt het serienummer herhaald, veel nummer en getallen etc. GPO staat voor general post office http://www.britishtelephones.com/clocks/watches.htm
6 Ik hoef geen waardebepaling oid, hij komt toch netjes in de kast te hangen
Alvast bedankt voor het bekijken en eventuele tips/reacties!
Ik had je incoming post van deze al gezien en toen al even zitten puzzelen omdat je suggereerde dat het misschien een Lemania was. Dat is het volgens mij niet maar wat het wel is geen idee, ben benieuwd of er anderen zijn die dit raadsel kunnen oplossen.
“Landeron und Guinand
Hier eine weitere, jedoch extrem seltene, unsignierte Stoppuhr mit Landeron Kal. 14 Werk. Beachten Sie die Form der Stellhebel und die linealgerade Innenseite des Unruhklobens. Das Werk etwas größer, jedoch der oben gezeigten 0159 sehr ähnlich.
Offenbar war die Kooperation Guinand/Landeron sehr eng”
Landeron 14 dus. Beide heren zeer bedankt voor de input, ik ga me eens inlezen op Guinand (had ik nog nooit van gehoord) en de landeron 14