Hulp gezocht bij vinden horloge pen/schroef

Ik zoek hulp bij het vinden van horlogeband schroeven/pennen. Het is voor een Certina Cascadeur band zoals in de foto’s hieronder, 1 van de pennen mist de eindschroef en eigenlijk moeten ze vervangen wegens slijtage. Het zijn dus GEEN splitpennen oid, maar echt een holle bus met binnendraad waar een eindschroefje in gaat, beide kopjes net iets dikker dan de pen. Ik heb @Ronald en @Chris_EU al gesproken hierover.

Ik heb de oude gemeten:
breedte band ongeveer 19mm
lengte pen zonder schroefje 16,84mm
dikte pen 1,25mm
en dikte kopje einde pen dus denk ik ook schroefkopje 1,44mm
Ik ben wezen zoeken maar kan ze zo niet vinden, dus als je weet waar ik ze kan vinden (behalve Certina dan) graag!

Al geïnformeerd bij Certina?

Toen ik de titel las dacht ik even dat er iets op de grond was weggestuiterd :grin:

2 likes

Tja ik had een horlogemaker/juwelier (ik weet een juwelier is geen horlogemaker, maar deze man is wel opgeleid horlogemaker met bijna 50 jaar ervaring) maar die heeft Certina eruit gegooid ivm onrealistische eisen die Certina aan dealers stelde. Dus ik heb geen directe ingang meer naar onderdelen of cervice. Ik hoopte deze pennen ergens tekunnen vinden met jullie hulp. Cousins heeft ze bv niet, ik kom er zo snel niet uit. Als het me niet lukt zal ik idd op zoek naar een Certina dealer.

Anders stuur even een foto van het achterdeksel met alle nummers erop dan zal ik wel even voor je kijken

Hierbij, maar volgens mij hebben alle cascadeur banden dezelfde pennen, enig verschil kan in de lengte zitten.