Ben op zoek naar een nieuwe duiker. Ik heb een SXK007 en een Orient Mako I gehad, maar vond ze uiteindelijk te lomp. Ben erg gecharmeerd van bijvoorbeeld Oris 65, Baltic, Nezumi Baleine en Echo/Neutra. Een beetje vintage skindiverachtige look dus. Maar…ik wil een blauwe plaat met witte cijfers. En dat kan ik dus niet vinden!
Je ziet vaak zwarte platen met witte cijfers, of een blauwe plaat maar dan altijd met faux-patina indices en dat wil ik niet.
Verder ben ik niet zo van de glimmers op een duiker, dus liefst een matte kast.
In het kort dus op zoek naar een duiker met witte cijfers op een blauwe plaat met een matte kast.
Hieronder het wensenlijstje en wat foto’s van horloges waar ik de elementen leuk van vind:
vintage/skin achtige diver 39-40 mm maar wel nieuw
Geen hoge kast max 12 mm?
Blauwe plaat met witte cijfers. Kan ook in combinatie 3, 6, 9 en 12 of met 2, 4, 6 etc
Strakke wijzers die de indices raken. Geen mercedes of zwaardwijzers bijvoorbeeld, of te korte wijzers zoals bij Sinn of Damasko.
Liefst een matte kast met een toolish achtige uitstraling
Geen datum of niet opvallend
Max 7/800 euro voor een nieuwe of eentje in zeer mooie conditie. En nee, ik ga niet oprekken omdat ik een Rolex van 5K moet gaan kopen
Dus tja, best een wensenlijstje. Ik hou van toolachtige horloges, maar niet van bonkige glimmende duikers. Heb al veel zitten zoeken maar ik kom er niet meer uit. Hopelijk heeft iemand van jullie nog een idee?!
Eigenlijk een mix van de wijzerplaat van de Oris 65, de cijfers/indices van de Nezumi, de bezel van de Echo/Neutra, de kast van de Circula, de Crown guards van de Archimede en verder ben ik niet veeleisend hoor haha!
Baltic dual crown tikt volgens mij al je wensen af. Ook met blauwe wijzerplaat en geen patina indices maar echt wit. Moet alleen het design met de interne bezel je aanstaan.