Hulp gezocht bij zoektocht naar een (skin?)duiker! Wat is er te brouwen van deze mix?

Ben op zoek naar een nieuwe duiker. Ik heb een SXK007 en een Orient Mako I gehad, maar vond ze uiteindelijk te lomp. Ben erg gecharmeerd van bijvoorbeeld Oris 65, Baltic, Nezumi Baleine en Echo/Neutra. Een beetje vintage skindiverachtige look dus. Maar…ik wil een blauwe plaat met witte cijfers. En dat kan ik dus niet vinden!
Je ziet vaak zwarte platen met witte cijfers, of een blauwe plaat maar dan altijd met faux-patina indices en dat wil ik niet.
Verder ben ik niet zo van de glimmers op een duiker, dus liefst een matte kast.

In het kort dus op zoek naar een duiker met witte cijfers op een blauwe plaat met een matte kast.

Hieronder het wensenlijstje en wat foto’s van horloges waar ik de elementen leuk van vind:

• vintage/skin achtige diver 39-40 mm maar wel nieuw
  • Geen hoge kast max 12 mm?
  • Blauwe plaat met witte cijfers. Kan ook in combinatie 3, 6, 9 en 12 of met 2, 4, 6 etc
  • Strakke wijzers die de indices raken. Geen mercedes of zwaardwijzers bijvoorbeeld, of te korte wijzers zoals bij Sinn of Damasko.
  • Liefst een matte kast met een toolish achtige uitstraling
  • Geen datum of niet opvallend
  • Max 7/800 euro voor een nieuwe of eentje in zeer mooie conditie. En nee, ik ga niet oprekken omdat ik een Rolex van 5K moet gaan kopen

Dus tja, best een wensenlijstje. Ik hou van toolachtige horloges, maar niet van bonkige glimmende duikers. Heb al veel zitten zoeken maar ik kom er niet meer uit. Hopelijk heeft iemand van jullie nog een idee?!

Eigenlijk een mix van de wijzerplaat van de Oris 65, de cijfers/indices van de Nezumi, de bezel van de Echo/Neutra, de kast van de Circula, de Crown guards van de Archimede en verder ben ik niet veeleisend hoor haha!

ARCHIMEDE

2 likes

Squale sub39 , nieuw ong 1200€ meen ik , misschien gebruikt iets goedkoper te vinden
Succes!

2 likes

Had ik gezien maar patina cijfers dus valt af…

1 like

Hi,

Baltic dual crown tikt volgens mij al je wensen af. Ook met blauwe wijzerplaat en geen patina indices maar echt wit. Moet alleen het design met de interne bezel je aanstaan.

2 likes

Dacht aan deze, geen 100% match

1 like

Ja heb ik inderdaad gezien maar die interne bezel vind ik niet zo mooi. Wel mooie blauwe plaat :+1:t2:

Heeft wat weg van de Yema. Mooi horloge maar helaas geen match :slight_smile:

Dus de Yema ook niet?

2 likes

Deze wel, al weet ik niet of dit de juiste invulling is voor de kleur blauw :stuck_out_tongue:.

2 likes

Komt erg in de buurt met mooie kleur blauw maar wil graag cijfers en ik weet niet wat ik van het anker op de plaat moet vinden!

1 like

Davosa heeft ook leuk spul

Vind dit alweer teveel richting een flinke bonk gaan en met Mercedes cijfers.

Lastige zoektocht hè?! :grinning_face_with_smiling_eyes:

Tiffany dial! Die gaat binnen no time 10 x over de kop!

Ik vind mijn SPB149 ook wel op een skindiver lijken. Helaas geen no-date en max 12mm gaat ook niet lukken.

2 likes

Wel een mooie kleur blauw!

1 like

2 likes

Leuk ben benieuwd waar je uiteindelijk op uitkomt. Is ook een beetje het segment waar ik mezelf graag in begeef.

Zelf uiteindelijk gekozen voor de Yema Marine nationale, maar is in mijn optiek meer tool dan echt een skindiver.

1 like

Beetje drukke bezel maar komt wel in de buurt! :+1:t2:

1 like

Ja ik ben ook benieuwd :slight_smile:!

Je Yema is mooi, heb al een Flygraf en vind t een sympathiek merk. Maar dat anker, dat weet ik niet :slight_smile:

1 like
1 like