Hulp gezocht bij zoektocht naar horloge als bruiloftgeschenk

Hallo horloge kenners,

Over twee maanden stap ik in het huwelijksbootje… Nu ben ik geen ring drager dus mag ik van mijn aanstaande vrouw een leuk horloge uitzoeken. Daar ik nog niet zo bekend ben op dit gebied, wil ik jullie graag om advies vragen.

Ik ben opzoek naar een luxe horloge met de volgende kenmerken:

  • goud van kleur
  • leren band
  • Romeinse cijferaanduiding
  • skeleton vind ik erg mooi
  • een Zwitsers uurwerk (denk ik, lijkt met het aansprekend en passen bij een huwelijksgeschenk!?)
  • automatisch uurwerk (neem ik aan!?)
  • saffierglas (indien het binnen mijn budget valt)
  • budget is circa 300 euro max.

Wie heeft er ideeën, suggesties en tips voor me?

Bij voorbaat dank voor jullie tijd en hulp!!! Gr, Maarten

Ik zou nooit skeleton nemen. Gaat ongetwijfeld vervelen. De optische kwaliteit van (Zwitserse) mechanische uurwerken in de prijsklasse die je voorhebt is niet zodanig dat het je jarenlang zal blijven boeien. Wil je toch iets van mechanica zien, kies dan desnoods een horloge met een glazen achterdeksel.

Ik denk dat 300€ maximaal een uitdaging wordt, tenzij je vintage zou willen kopen.

Gefeliciteerd met je voorgenomen echtverbintenis.

Hallo Maarten, wat leuk om voor een horloge te gaan ipv een ring. Ik ga zelf ook over circa twee maanden trouwen en ben erg benieuwd hoe een ring mij gaat bevallen.

Een horloge waar ik direct aan moet denken is (geen Zwitser maar wel erg leuk) een Orient Bambino. Verder zou ik eens bij Tissot en Hamilton kijken. Denk dat je daar wel kunt slagen. Er zijn denk ik verder weinig Zwitserse merken die binnen jou budget vallen.

Wat ik je verder nog aan kan raden is goed te kijken naar de voor jou ideale diameter van het horloge.

Succes met je zoektocht en de verdere voorbereidingen voor het huwelijk!

Skeleton zou ik ook niet doen idd, zeker met het budget dat je hebt. Ik neem aan dat het een nieuw horloge moet worden waar je jaren mee gaat doen? Ik zou kijken bij Tissot (Zwitsers, zou mijn 1e keus zijn), Hamilton (weliswaar niet Zwitsers, maar wel goede kwaliteit) of Orient en Seiko (Japans, maar wel bewezen kwaliteit).

Succes met en het uitzoeken van je horloge en je huwelijk!

Het schijnt moeilijk te kiezen als het samen goudkleurig, max 300€ en skeleton moet zijn.
Dan moet het gold plated zijn. Jammer. En bovenaan mecanische met automatisch…
Voor 300 € zou ik goudkleurig laten valen om geen plated te hebben en tweede hands om een mooie vintage te vinden.
Ik heb een nieuwe Tissot voor mijn zoon gekocht : swiss, vol metal steel, automatisch, leder band, balans doorzichtig door achterkant met saphir glazen… voor rond 700€.
BD
Edit : een photo van zijn model

Natuurlijk ben ik een ouwe zeur, maar dit lijkt mij geen goed plan.
Ga er dan natuurlijk wel van uit dat een huwelijk voor eens en altijd is…
Een horloge is meestal maar tijdelijk.
Mijn advies ga toch voor een ring, waar dan ook gedragen :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Gefeliciteerd alvast! Ik zou zelf gaan voor een Tissot LeLocle, is er in goud(kleur), Romeinse cijfers, zwitsers en automaat. Weet alleen de prijs niet uit m’n hoofd maar aantal jaren geleden kostte ze nieuw rond de 375,-

1 like

Oei, das een lastige.

Hoewel niet helemaal eens op alle fronten met je wensen, schoot meteen de vendoux le havre me te binnen. skeleton, mooie kast en mooie afwerking, leuk (nederlands) merk met een redelijke kwaliteit uurwerkjes. En volgensmij precies in je prijsklasse.

Alleen geen goud… http://prntscr.com/727jqr

Ik zou er bij “de vrouw” :wink: op aandringen, dat het budget voor je horloge omhoog bijgesteld moet worden. En proficiat met het voorgenomen huwelijk!

Heel verstandige opmerking van Henrik waar ik me geheel bij aansluit. En een ring hóef je niet te dragen…:wink:

Seiko valt wat prijs betreft wel mee.
Deze was tweedehands.
Stel nou dat jouw vrouw ook tweedehands is, dan zou dat dus geen beletsel mogen zijn.
Succes, en ik ben benieuwd wat het gaat worden.

1 like

Ik kan mij hier ook helemaal in vinden wat Hendrik zegt…

De meeste mensen die ik ken waarvan de echtgenoot geen ringdrager is hebben voor het huwelijk een horloge gekregen die je door zou kunnen geven aan je kleinkinderen…

Klassiek, en als het goud moet zijn voor een “huwelijkshorloge” pak dan echt goud, en een horloge van een zeer behoorlijke kwaliteit aangezien je em misschien op je huwelijksdag gaat dragen over pakweg 20 jaar.

Dus voor 300 euro zou ik toch voor de ring gaan,

Mijn vader was vroeger ook geen ringdrager maar had er wel een in zijn nachtkastje liggen met een zijden strik erom met een huwelijksfoto eraan,

Tegenwoordig zijn lederen veters om je nek in de mode, mocht je een type zijn die die mode waardeert dan kan je de ring eventueel aan een lederen veter om je nek dragen.

Maar nogmaals een horloge als huwelijksgeschenk zou ik alleen overwegen, als je het serieus aan kan pakken.

Alvast proficiat met je trouwdag!

Groeten,

Noel.

1 like

Welkom en alvast proficiat met je aanstaande huwelijk.

Ik vind het ook een moeilijke keuze. Skeleton, budget en je andere wensen…

Ik zou het skeleton laten varen en je budget ietsjes oprekken. Zelf vind ik dit wel een mooie. Tijdloos chique, zonder te klassiek te zijn als een Le Locle.

Heh, hier lijkt het merkje wel zilverkleurig, volgens mij is ie toch wel goudkleurig.
Ah, hier zoals ie volgens mij hoort:

Het nadeel van het budget en goudkleurig (bij Tissot was het dacht ik een dunne gouden coating/laagje/verguld middels PVD), is dat het in de loop der jaren weg kan slijten. Bij deze Visodate zou ie later ook nog mooi zijn als je het goud eraf laat stralen.
Maar dan zou ik eerder gelijk voor een horloge gaan met een stalen kast en goud(kleurige) wijzers (en indexen).

1 like

Toevalig heb ik vandag dit gevonden :
http://www.groupon.be/deals/deal-national/gg-tufina-uhren-be-23/61588665


van Duitsland Tufina.
Mooi maar de kwaliteit ken ik absoluut niet.

Bestaat er ook een variant zonder dagaanduiding? Ik vind dat echt iets voor mensen die zo van de wereld zijn 's-avonds, dat ze 's-ochtends niet weten welke dag het is…

Deze zou ik niet doen, gewoon al het idee aanbrengen dat je 90% korting krijgt is frauduleus.

Zo ziet dit horloge eruit moest het een auto zijn:

Hier is het mogelijk door Groupon : het is een site die end reeks, oude modelen, groote volume verkopen of ook om advertensie te doen. Het is mogelijk dit in het nederlands te lezen :

http://www.groupon.be/deals/nationale-deal/gg-tufina-uhren-be-23/61588652
Hier beter geschreven :
Groupon is een makkelijke manier om enorme kortingen te krijgen bij het ontdekken van leuke activiteiten in jouw stad. Onze dagelijkse lokale aanbiedingen beslaan restaurants, beauty, reizen, ticket-deals, shopping-deals, hotels en nog veel meer. In honderden steden over de hele wereld.

Beste allen,

Dank voor de vele reactie, felicitaties en tips.
Op de volgende sites hebben ze regelmatig aanbiedingen van Thomas Earnshaw, Jost Burgi en Reichenbauch.

http://www.altijdhorloge.nl/15-outlet?id_category=15&n=46
http://www.24deluxe.nl/reichenbach-automaat-horloge.html

Indien iemand daar ervaringen mee heeft, verneem ik graag info over de kwaliteit en dergelijke…

Bvd, Maarten

Het schijnt niet, maar het moet niet te moeilijk zijn om de date disk uit te nemen.

Ja, maar dan heb je een klein beetje skeleton vanwege het gat in de plaat. Ook leuk… (mijn vraag betrof de day-date Tissot), die anderen (vergulde Chinese skeletons) zou ik nooit overwegen, zeker niet in combinatie met een huwelijk.