Vandaag heb ik van mijn vader zijn oude Oris uit vermoedelijk 1996 gekregen. 34mm 7453 uurwerk. Ik was erg benieuwd naar het model maar ik kon hem zo snel niet vinden. Heeft iemand anders misschien een idee welk model dit is,
Het is zeker een Oris uit de jaren '90. Met denkelijk een ETA 2824 uurwerk erin. Uiteraard een automaat. Dat is wat ik kon zien. Op internet staat verder dat de bezel van massief goud zou zijn, dus niet verguld. Dat verhoogt de waarde uiteraard. Ik heb hem in mijn Oris boeken niet terug kunnen vinden. Dat zegt op zich niet veel. Sowieso een zeer mooi en goed horloge dus!
Top bedankt voor jullie reacties! Ben echter niet van plan om hem te verkopen dus de waarde maakt mij niet heel veel uit, maar altijd gaaf dat het massief goud is. Ik ben persoonlijk vooral helemaal verliefd geworden op de wijzerplaat en de reliëf dat erop zit. Bandje is echter kapot dus een mooie nieuwe vervanging zoeken en hij kan zo me pols om!
Wauw … dat is een aparte Oris , die zie je zelden. Hij doet me denken aan de nieuwere “Oris Classic date roman” , daar zal dit wel een voorloper van zijn.
Oeehh ik ben bang dat het toch geen massief goud is dan, kan zo snel niks vinden! ik zou zo even naar de bandjes kijken.
In mijn google zoektoch was ik ookal de classic date tegen gekomen. Ik vermoedde ook al dat dit weleens een voorloper daarvan zou kunnen zijn, ookal vind ik de wijzerplaat van mijne unieker. Ik moet zeggen dit is de eerste keer dat ik echt een goed mooi kwaliteit horloge in me handen heb (ik wist niet een dat me vader hem had!) maar hij is nog 100x zo mooi dan op de foto. Ook niet zo lastig omdat het niet zo;n mooie foto is maar je snapt me punt.
Ik heb toch ook het vermoeden (net als @Klokkengek)
dat de bezel van dit model solid gold is. Wel denk ik dat dit geen extreem duur model is van duizenden euro’s waarde. Wel een heel zeldzaam exemplaar, dat is zeker
Uiteraard snap ik jouw punt. Roy @royke74 heeft het net al gezegd. Het is een mooi en goed horloge en zeker authentiek. Een mooi geschenk van jouw vader met emotionele waarde. Ze zijn er ook met stalen bezel en doen dan qua waarde toch iets meer dan een paar honderd euro. Deze met gouden bezel zal nog net iets meer waard zijn. Geen duizenden euro’s, dat niet, maar toch wel een echt kwaliteitshorloge!
Een mooie band erop en een servicebeurtje denkelijk- en gewoon genieten ervan!