Hulp gezocht: identificeren vintage Seiko Automaat

Ik heb ook zitten turen, lijkt er inderdaad op, maar kan ook door de schittering van de kast komen. Ik herinner het me niet. Heb inmiddels mijn broers en moeder ingeschakeld om jullie suggesties te beoordelen, want ik heb zoveel seikos gezien inmiddels dat ik het niet meer weet. Mijn broers herinneren zich verschillende dingen, de een weet bijv zeker dat het een steel bracelet was… Misschien had mijn vader die ook. Wat mezelf wel te binnenschoot vanochtend is dat ik met mijn vader in onze SAAB99 op de snelweg de snelheid gingen meten, ik moest dan op start en stop drukken en dan kon hij de snelheid berekenen, maar door de tachymeter index kun je die gewoon aflezen… Hij was verder erg bezig met ruimtevaart en gezien de heritage van de 6138 zou de 6139-60xx daar prima mee te rijmen zijn.

Mijn moeder is 95% zeker dat het de 6139-6011 is, veel herkenning in ieder geval… Het enige wat ik nog niet helemaal scherp heb is de illusie van een witte ring op de wijzerplaat, het zou door het licht kunnen komen, maar staat op beide foto’s. Ik ga sowieso even op zoek naar andere foto’s, misschien dat dat uitsluiting kan geven…

In de tussentijd natuurlijk al wel mijn oog laten vallen op deze: http://r.ebay.com/LshhPX Lijkt redelijk origineel met uitzondering van de bracelet, die ook nog eens op lompe wijze passend lijkt gemaakt.

Tot zover in ieder geval onwijs bedankt voor het meedenken! Mocht er nog iemand iets van herkenning zien, of een oplossing hebben voor de witte ring of mogelijk grotere kroon/pusher op vier, dan welkom!

1 like

Onwijs grappig dat je deze post, ik was het helemaal vergeten maar zoeen heb ik in mijn middelbare schooltijd gedragen, even in de oude doos gedoken en teruggevonden… Zo zie je maar, ook reacties die niet passen bij de vraag kunnen een nog niet gestelde vraag beantwoorden… :wink: Thanks daarvoor!

De SEIKO 8M25-7100 Age of Discovery series…

4 likes