Zoals ik net al in het voorstel topic noemde, heb ik een specifieke vraag over een oude Seiko.
Het verhaal is simpel: mijn vader is in '85 overleden, en ik heb de seiko die hij tijdens het ongeluk droeg een tijd gehad. Die is bij mijn moeder in de kast beland en tijdens een inbraak gestolen. Nu ben ik eigenlijk op zoek naar dat horloge. Allereerst om de informatie, maar dan natuurlijk ook kijken of ik die ergens op de kop kan tikken…
De info die ik heb is erg beperkt, ik weet nog dat het een automaat was, met een zwartleren bandje. Qua jaartal denk ik zelf ergens tussen '79 en '85 maar kan ook eerder zijn. Ik ben bij mijn moeder in de schoenendozen gedoken en heb daar deze foto’s gevonden:
Aan de pushers te zien is het een chronograaf. Zou het deze kunnen zijn? Deze zijn nog prima te verkijgen en niet al te duur (een paar honderd euro zegmaar).
Zou goed kunnen, alleen ik snap de witte ring op de dial niet zo? Die herinner ik me niet maar staat op de foto wel overduidelijk. Qua stijl komt me dit erg bekend voor (ook qua kastvorm).
Bij de onderste foto zou dat zeker kunnen inderdaad… De bovenste brengt me in de war, maar op basis van jouw idee even gegoogled op chronograph 70m en deze gevonden, die heeft een wat feller witte ring dus misschien dat dat het is…
Denk je niet dat deze lugs hetzelfde kunnen zijn als op de korrelige foto’s? De witte ring lijkt toch op de wijzerplaat te zitten en geen vertekening van het glas te zijn?
Je ziet hier toch wel duidelijk de ronde lug. De foto lijkt op een zonnige dag genomen en lijkt erg overbelicht zo. Ik zou ook niet zo snel een andere 6139 kunnen bedenken met deze kast en witte ring.
Kwam doordat ik net deze in mijn hand had en wat op het net aan het zoeken was vermoed ik. Dan lijkt alles ineens op elkaar voor zo’n nitwit als ik Nitwit op het gebied van horloges dan…uh denk ik