In NL is de kostbaarheden ‘buitenshuis’ van CB een optie waar ik al veel goeds over gehoord heb…
https://www.centraalbeheer.nl/verzekeringen/kostbaarheden-buitenshuisverzekering/
Die kans lijkt me dan redelijk hoog ja, zal wel gewoon een gelegenheidsdief geweest zijn. Wel zonde want dan is de breuk in je vertrouwen een stuk groter dan wanneer het een vreemdeling is lijkt me zo.
Dat van geen herrie maken, of verstoppen tussen oude rommel is helaas kansloos.
Vorige week is er ingebroken in het rijtjeshuis van een collega. Alle lampen stonden aan en werkelijk alles was open gemaakt, elke la, dozen, troep op zolder, wasmand, vriezer, zelfs de theezakjes…
Zelf wel eens een vreemdeling in huis gehad. Ook niet grappig, we waren gewoon thuis en lagen boven te pitten …toen alleen spullen gejat die geen emotionele waarde hadden. Gelukkig! In de ochtend pas opgemerkt dat we bezoek hadden gehad.
Ja serieus ja? Dus ze zoeken tegenwoordig al echt overal…
Heb het gelukkig nog niet meegemaakt maar denk dat je je helemaal kapot schrikt
Ik heb het een keer meegemaakt bij een kameraad z’n huis, kwamen we terug van een avondje stappen. Nota bene in de straat voor zijn huis, dorpsfeestje. Ook alles overhoop getrokken, maar z’n euro’s lagen netjes op z’n bed en ze hadden alleen voor een paar euro aan Hongaarse florinten meegenomen.
Wat denken ze in theezakjes te vinden.
Klopt. De dagen erna is het ook niet echt prettig slapen. Maar dat slijt snel hoor, …tot op de dag van vandaag heb ik geen idee wie ons een bezoekje heeft gebracht. Afgaande op de schaarse buit vermoedelijk een junk ofzo, op zoek naar een paar stuivers. Wel blij dat ik zo iemand met mijn slaperige kop 's nachts niet tegenkom. Dan schrik je pas echt denk ik.
Grappig! Bij ons was er in de keuken een rol koekjes opengemaakt, …denk dat ze honger hadden ofzo?!
Sorry, ik ga een beetje off topic…
Maar dekt dit de volledige aanschafprijs? En als je een PP Nautilus hebt die alleen maar meer waard wordt (puur hypothetisch), hoeveel krijg je dan vergoed? En verzekeringskosten zijn natuurlijk ook afhankelijk van waarde lijkt mij
Ik zal even snel ON-Topic gaan voordat het verplaatst word;)
Het kluis verhaal laat ik nog even achterwege ik ga eerst eens bij onze verzekering langs voor de mogelijkheden!.
Allemaal bedankt voor de reacties in ieder geval!
Taxatiewaarde (rapport) of dagwaarde (die je niet zelf mag bepalen vrees ik) en ja, premie is meestal afhankelijk van de verzekerde waarde.
Ja precies, dit hoor ik vaker en vandaar dat een verzekering dus ook niet optimaal is
De premie stijgt natuurlijk naargelang de waarde van het horloge. Hoe het juist in zijn werk gaat met dure merken die in waarde zouden stijgen zou ik niet weten…
Als je er maar een hebt zou ik adviseren die gewoon te dragen en je misschien inschrijven bij de lokale Judo club.
Of je koopt een colt.
een Breitling Colt, die jat toch niemand
maar ik kan hem niet om naar mijn werk en meenemen wil ik al helemaal niet aan denken
Ik zou zelf eerst een alarminstallatie overwegen. Dat schrikt inbrekers af en past op je huis als jij er niet bent. Ook wel fijn als er brand uitbreekt enzo.
Ik denk dat elke kluis daarbovenop afdoende zal zijn. Bij brand helpen ze vast niet genoeg als het echt gaat fikken, maar een inbreker gaat (denk ik) zelfs een €50 kluis niet meenemen als het alarm staat te loeien en hij met chemische ankers vastzit. Of hij moet heel zeker weten dat daar veel geld mee te verdienen valt…
Dit is een beetje de essentie. Iemand die echt 100% zeker weten jou horloge wil stelen slaagt daar toch wel in. Dat ga je moeilijk tegen.
Een kluis beschermt je tegen “recreationele inbrekers” die gewoon komen kijken of er iets te halen valt, die laten een verankerde kluis lekker met rust en nemen de tv mee.
Ik heb geen revolver in huis maar wel pistolen. Maar zelfs in het buitenland waar ik woon moet je die in een kluis bewaren.
Dus heb ik een dilemma: moet ik nu één kluis hebben voor de vuurwapens en één voor de horloges of mogen ze samen?