Hulp gezocht kluis(je)

Hallo horloge vrienden

Ik heb een vraag aan de kluis kenners hier mbt het uitzoeken van een kluisje. :blush:

Ik zou graag overdag als ik werken ben het liefst hebben dat mijn horloge veilig opgeborgen ligt i.p.v. open en bloot op het Crownguard valet tray :stuck_out_tongue_winking_eye:

Nu heb ik maar 1 horloge in mijn collectie waarvan ik er niet aan moet denken als deze mij ongewenst word afgenomen :dizzy_face:

Nu weet ik dat een kluis geen garantie is maar het word er niet makkelijker op. Hij zal goed verankerd worden indien nodig chemisch.

Nu heb ik dus eigenlijk een kleine kluis nodig omdat er verder niet veel in gelegd zal worden dan enkel en alleen het horloge. En evt de toebehoren zoals garantie pas etc.

Alle tips zijn welkom! Ik zie ze met display en cijfertoetsen en met enkel en alleen een sleutel. En is er nog een bepaalde klasse noodzakelijk of aan te raden?

Groetjes Henry

1 like

Uhm🤔

2 likes

Cijfer- en sleutelcombinatie is natuurlijk het beste. Heb er zelf twee. Een met een sleutel die verankerd is aan de grond en 1 met een cijfer- en sleutelcombi die verankerd is aan de muur. Ik zou gewoon kiezen voor een met sleutel die je kan verankeren en goed op kunt bergen ergens. Wellicht een kastje omheen bouwen of iets dergelijks.

2 likes
6 likes

Ik vraag me soms serieus af of een kluis ook geen honing is die criminelen aantrekt. In onze huidige maatschappij kun je alles online herleiden en als je het in een fysieke winkel koopt is er ook een risico op koppeling van gegevens. Kun je beter nog een kluis huren bij de bank.

1 like

Laat die kluis achterwege en neem gewoon een extra verzekering… Voor 1 horloge kost het amper iets (+/-100€pj). Hiervoor is deze tegen diefstal verzekerd en is zelfs verzekerd als je horloge valt en je binnenwerk beschadigd raakt.
Heb er eentje voor m’n breitling en geeft me juist dat extra gemoedsrust.

5 likes

En dan elke middag naar de bank? :stuck_out_tongue_winking_eye: snap wat je bedoelt hoor maar zie dat niet echt als een optie :slight_smile:

1 like

Nou dat is natuurlijk een optie… dit heb ik nog niet overwogen. Moet ik dan ook een rekening aan kunnen tonen??

Ja chemisch verankeren :joy::joy: je weet ten slofte maar nooit :wink:

1 like

Het aankoopbewijs moet je denk ik wel hebben.

1 like

Lijkt mij dat een kluis juist aandacht trekt. In een donker hoekje ergens op zolder achter het opberschot tussen alle prullaria is naar mijn gevoel een betere plek. Ze willen snel binnen en snel naar buiten. Niet dat ik waardevolle zaken ergens achter mijn opbergschot op zolder heb liggen, ik niet…nee zeker niet, niets te zien hier vooral doorlopen…

16 likes

Ik weet niet gek veel over kluizen, maar ik pick wel een slot van tijd tot tijd voor de hobby.
Blijf weg bij alles wat door Master gemaakt wordt en zorg er inderdaad voor dat je hem kunt verankeren.

Veel van die kluizen hebben een failsafe die ervoor zorgt dat je hem via de achterkant kunt openen door met een pin de reset knop op de binnenkant van de deur in te drukken.

Ik zou zelf denk ik voor iets als de Quickshelves van Quicksaves gaan, die kluizen zijn leuk maar wat een dief niet ziet steelt ie niet lijkt me.

3 likes

Nja, je moet het ze ook niet te makkelijk maken. Ze hebben tegenwoordig ook kluizen bij Hornbach die prima zijn en goed betaalbaar. Laatste wat ze willen is herrie maken in zo een woning.

1 like

Jaja, dat zeggen ze allemaal… :thinking: :joy:

Ik sluit me aan bij de opmerkingen van @Racerke tenzij je horloges hebt die je echt een tijd wil wegleggen en in dat geval is een kluis ‘buitenshuis’ voor mijn gevoel het beste.

Maar goed, ik heb een keer meegemaakt dat de kluis (…een flinke, niet draagbare!) gewoon op een zondagmiddag met een steekwagentje in een busje werd geladen terwijl de buren zich hardop afvroegen of een van de kinderen aan het verhuizen was. Een van de ‘verhuizers’ zei doodleuk, “Ja!” …en weg waren de onbetaalbare (familie)sieraden en allerhande waardepapieren.

2 likes

Wat een nachtmerrie zeg pff

Haha, ja echt waar. Ik zie het als een puzzeltje dat je blind moet oplossen.
Zie het trouwens zo gebeuren dat mensen inderdaad gewoon met een kluis naar buiten lopen, wat dat betreft is beveiliging van het hele huis misschien een betere investering.

2 likes

Denk dat ik me ga verdiepen in een verzekering maar moet eerst zien dat ik een aankoop bewijs te pakken krijg. Het horloge is binnen het forum gekocht zonder aankoopbewijs

Alarm was er, maar keurig uitgezet, en de ‘verhuizers’ wisten exact waar de kluis stond. Betrof een gezin met personeel in en rond het huis. Vermoeden bestaat - overigens nooit bewezen - dat het een inside job was…

Je kunt het dmv. je communicatie en de overschrijving etc. de aankoop dan toch wel aantonen? Vraag anders alsnog even een mailtje aan de verkopende HF’er met een bedragje en een datum er op. Klaar (denk ik).

1 like

//eu1.dh-cdn.netB//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.netg//eu1.dh-cdn.nets//eu1.dh-cdn.netb//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netw//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.netj//eu1.dh-cdn.nets//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.nets//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netd//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.netk//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.netk//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netk//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netg//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netd//eu1.dh-cdn.net,//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.netk//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netm//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.nets//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netf//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.netm//eu1.dh-cdn.netp//eu1.dh-cdn.netj//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netm//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.netk//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netv//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netm//eu1.dh-cdn.net//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netb//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.netg//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.neth//eu1.dh-cdn.netu//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.neth//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netg//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netm//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.netk//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.nets//eu1.dh-cdn.netc//eu1.dh-cdn.neth//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netd//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netz//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netd//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.net.//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netM//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.netj//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netw//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.nets//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.neth//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netg//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netg//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.nets//eu1.dh-cdn.netc//eu1.dh-cdn.neth//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netw//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.netd//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netd//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.netk//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netf//eu1.dh-cdn.netf//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netc//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netf//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netu//eu1.dh-cdn.netw//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.netg//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netk//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netc//eu1.dh-cdn.neth//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.neth//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.netd//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.net😁//eu1.dh-cdn.net
//eu1.dh-cdn.netD//eu1.dh-cdn.netu//eu1.dh-cdn.nets//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netd//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.netk//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netw//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netd//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netm//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netg//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.netj//eu1.dh-cdn.netk//eu1.dh-cdn.neth//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netd//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netz//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.netj//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.net.//eu1.dh-cdn.net
//eu1.dh-cdn.netB//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netj//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netB//eu1.dh-cdn.netE//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netf//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netN//eu1.dh-cdn.netL//eu1.dh-cdn.net?//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netI//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netB//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.netg//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.netë//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.neth//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netb//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.netk//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netd//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netz//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netv//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netw//eu1.dh-cdn.netw//eu1.dh-cdn.netw//eu1.dh-cdn.net.//eu1.dh-cdn.neth//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netg//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netv//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.netz//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netk//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.netg//eu1.dh-cdn.net.//eu1.dh-cdn.netb//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.net😉//eu1.dh-cdn.net

1 like

Verzekeren heeft vaak ook een buitenshuisdekking tegen schade en diefstal. Kan je met een gerust hart naar Amsterdam!

1 like