Na een stukje (Ali) gereedschap krom te hebben gemaakt en mijn Burgeon af te hebben gesleten wordt het tijd om hulp in te roepen. Ik krijg de band niet meer los omdat ik niet bij (vergeef me het niet weten van de naam) stukje kan waarmee je hem iets terugtrekt zodat je hem los krijgt. In dit horloge zit namelijk geen uitsparing in de lugs. Mijn volgende idee is de ijzerzaag of dremel… En ja, de Duro is een beater, maar dat klinkt toch iets te gek.
Inderdaad een Dremel en het kleinste boortje dat je kunt vinden ( 0.3mm bolfrees is de kleinste die ik heb maar met. 0.5 of 0.6 gaat het denk ik beter) en dan de pushpin doorboren totdat je hem los kan maken.
Succes ermee.
Ik zou eerst nog eens met WD40 insprayen en in laten trekken. Dan met sterke flosdraad rond de pushpin en terwijl je richting band trekt flink heen en weer jutteren. Aan de rechtse kant is het kraagje van de pushpin nog te zien. Dus flosdraad tussen kraag en lug zien te wriemelen.
Dremel als laatste optie.
Of anders gewoon even naar de horlogemaker…heb het zelf ook ooit gehad verkeerde pushpins gebruikt, kreeg het met geen mogelijkheid meer los. Hij had het in 5 min, kosteloos, voor elkaar.
Je kan beter de volgende x een schroevendraaier tussen kast en pushpen zetten!
Dan schroevendraaier rustig draaien dan komt er druk op het midden van de pen en is hij zo eruit zonder beschadiging!
Zo heeft mijn horlogemaker het ook gedaan.
Maar ik ben nu vooral superblij met de getoonde Oral-B methode:stuck_out_tongue_winking_eye:
Ongelooflijk hoor. Vandaag werd er ook al een topic over het schoonmaken van je horloge gestart waarbij Oral-B al 2x de show stal. Nu hier voor de derde keer
Toch had je het kunnen weten… althans als je even gegoogled had…
Definities die duro bevatten:
Barro Duro = Barro duro is een gemeente in de Braziliaanse deelstaat Piauí. De gemeente telt 6.853 inwoners (schatting 2009). …
Casio-Duro = Casio-Duro` is een harde staalsoort. Deze soort is alleen geschikt voor het dragen van spaghetti horloge bandjes en NIET voor (stalen) bracelets!
Lam Duro = Lam duro is een plaats in het bestuurlijke gebied Aceh Besar in de provincie Atjeh, Indonesië. Het dorp telt 670 inwoners (volkstelling 2010). …