Hulp gezocht met glaasje vervangen

Hallo allen,

Bij deze een vraagje voor de techneuten: wie wil/kan voor mij het glaasje vervangen voor onderstaand horloge? Het is een systeem dat niet met een glaspers werkt, zie foto:

Liefst in de regio Zuid Holland, vervangend glaasje is al aanwezig. Reacties graag via pb.

Alvast bedankt!

Even vragen aan @Inca

1 like

Die woont aan de andere kant van het land :wink: @PeterLC woont wel in de buurt.

Het is vrij simpel, de bezel er af klikken, glaasje er op en de bezel terug klikken. Ik heb het bij mn eigen horloges ook wel eens gedaan. Maar ben geen professional en bij andermans horloges zou ik het niet zo maar durven doen.

@PeterLC kreeg de bezel er niet 1-2-3 af en heeft op dit moment nog niet de juiste tool om de bezel eraf te krijgen. Hij had het over een apparaat dat het horloge op zijn plaats houd en door een ander deel te draaien een “mes” aan de onderzijde van de bezel aandrukt zodat deze eraf plopt.

Zoiets?

Ik gebruik gewoon deze :sweat_smile: (en een eierprikker als bezel press)

2 likes

ik woon in B, ik stuur m’n horloges gewoon op met de post…

Meen je dat nou?.. een eierprikker??? :joy: TOP! :joy:

Deze werkt ook niet…

Welk type Seiko is dit @Jaco ? Zeer mooi klokkie!

Bezel zit hier echt mega-vast. De splinters vlogen haast van de kastmessen af. Ik loop helaas nog wel 's tegen beperkingen in mijn gereedschaps-uitrusting aan… :sweat_smile:

Afgebeelde tool is meer voor duikersbezels.

@sv3rr3 Dank! Dit is een 6206-8040, Dolphin of Weekdater zoals ze wel worden genoemd. Deze is uit 1966.

@PeterLC Zoiets dan:

3 likes

Precies. Wou net een post met vrijwel dezelfde pic plaatsen. :smile:

Heb je in Zwitserse en Chinese kwaliteit. Prijsverschil is aanzienlijk. Ga 's denken wat ik zal doen, er moet er sowieso wel eentje komen.

Nou, daar komt-ie hoor. Cousins maar weer 's aan omzet geholpen. Bezweken voor een Horotec. Moet 't mee lukken! :smile:

3 likes

:+1:! Dan hoor ik wel wanneer ik langs kan komen toch? :smile:
Goed bezig hoor!

1 like