3 weken geleden heb ik een Omega Genève gekocht van een mede-forumlid. Ik heb het horloge sindsdien vrijwel elke dag met veel plezier gedragen, tot hij gisteren ineens niet meer liep…
Is er iemand in (of rondom) Utrecht die mij zou kunnen helpen? Of iemand die een adres weet waar ik het beste terecht kan?
Het gaat (heb ik vernomen van de vorige eigenaar) om een kaliber 1030 uurwerk. De bijgevoegde foto van het uurwerk is ook van de vorige eigenaar.
Sluit ik bij aan.
Goeie ervaring met Ronald gehad. Vervolgens toch iets niet helemaal goed gegaan, nogmaals laten nakijken en kosteloos 2de keer laten maken.
Ik zou wel even kunnen kijken wat er aan de hand is. Kan ook iets heel simpels zijn.
Maar wat ik vreemd vind is dat jij het zelf moet oplossen. Pas gekocht op dit forum, dan verwacht ik eigenlijk dat de verkoper het oplost of de koop ongedaan maakt.
Als verkoper het horloge niet gebruikt en de onderhoudshistorie onbekend is, vraag je dan niet om moeilijkheden wanneer je hem dan intensief gaat gebruiken?
Gisteravond heb ik deze mooie Omega open gemaakt. De balans was vastgelopen, na wat speurwerk vond ik een schroefje in de windingen van de balansspiraal. En elders nog een uurwerkmontageplaatje.
Heel voorzichtig heb ik het schoefje kunnen verwijderen. En direct weer geplaatst waar het hoort.
Gelukkig heeft dit incident geen schade aan de balans opgeleverd, want de Omega liep weer perfect.