Hulp gezocht! opzoek naar een oplossing

Het ligt er maar net aan wat de maat van het werk is.

Daar is niet zomaar een prijs aan te hangen want het gaat om jouw artistieke wensen en behoeften .

Misschien een idee om het goud te gebruiken om een aantal onderdelen te vergulden?

waar kan ik hier meer over vinden? Ik zou graag een horloge willen hebben die hier op lijkt: en dan sommige dingen vervangen met het echte goud

@mr.chielos mooi idee! maar vraag me af hoe ik dat en waar ik dat zou moeten laten realiseren. Weet jij het wel?

Ga eerst eens praten met een goede goudsmid die ook nog eens weet hoe een horloge in elkaar zit,want ik denk dat je dan een heel goed inzicht krijgt wat nou eigenlijk mogelijk is.

Bron edel metaal misschien? Maar google helpt je hierin vast verder dan ik kan.

Een collega van me had op zijn vakantie in Vietnam een prachtig pak laten maken voor een prijs waar ze het hiet niet voor doen, al is dat hier niet heel relevant :stuck_out_tongue:.
Wat iets als dit gaat kosten is moeilijk vooraf te zeggen maar er zal wel iets mogelijk voor zijn.

@Temporis oke, weet jij adressen hiervoor?

Wat je wilt is erg moeilijk, bijna hetzelfde als een volledig nieuwe horloge te maken. Ik zou andersoms doen : de goud laten smelten in zuur en met de mengsel alle delen van een volledig horloge laten door stroom goud plaken.
(Sorry voor mijn slechte NL, ik ben franstalig :wink: )
Misschien een vol goud deksel doen als het een geclipse is. Met een geschroefde gaat het niet.
Maar ik duim voor het idée en de bedoeling.
Bruno

2 likes

Eengouden bezel op een staal horloge? Het is dan ook makkelijk om de dikte af te stemmen op het goud dat je hebt… volgens mij een reële optie en ook niet heel ingewikkeld

Als iedee bijgaande Oris

3 likes

Goudsmid is nog een redelijk bestaande ambacht, dus als je gewoon goudsmid + je woonplaats in google typt zal er wel wat uit moeten rollen.

Het goud gebruiken om een mooie 16 mm gesp te maken/ gieten? Ik heb het John van scorpione.nl al vaker zien doen.

Minder ambitieus maar er blijft dan (hopelijk) voldoende budget over voor een mooi horloge en een nette band.

Gr. Roel

2 likes

Kies een horloge uit je collectie of een nieuw horloge met stalen schroefdeksel.
Laat een aangepast deksel maken ( door Arie Kabaalstra bv ) met een uitsparing waarin je dan een medaillon van jouw goud laten plaatsen,
Beetje het idee zoals een deksel als Omega en Seiko heeft

4 likes

Daar zat ik ook aan te denken., ipv het horloge, een mooie gesp laten maken en iets in laten graveren. Bandjes en horloges kan je daarna altijd wisselen. (ook een stuk minder onderhoudend)

Geen idee waar je woont maar http://diartdesign.nl in Beek (Zuid Limburg) zou hiervoor wel eens hét adres kunnen zijn.

Ik denk dat dat nog het meest realistische idee is wat de integriteit van onderdelen niet aantast, wat financieel haalbaar is en wat met de bechikbare hoeveelheid goud gerealiseerd kan worden, als ik deze thread zo eens bekijk.

Als ik het zo zie, zoek je een skeleton watch. Er staat er nu een hele mooie te koop in de Horlogemarkt. Deze heeft een gebruiker zelf gemaakt.

Wellicht dat @stefanketelaars je ook nog met de wijzers kan helpen?

Dit vind ik het beste idee tot nu toe om eerlijk te zijn. Eventueel aangevuld met een gesp.
Als ik TS was Dan zou ik wel iets memorabelers kopen dan Earnshaw plakspul.

Ik vind het een heel mooi idee. Ik denk dat als je een keuze maakt voor een leuk horlogemerk (Zwitsers/Duits) en je dit verhaal uitlegt je misschien wel op medewerking kan rekenen zelfs!

Zelf denk ik dat er wijzers of een kroon van maken het mooiste is.

jochem351, er zijn maar heel weinig mensen die dit kunnen tegen een redelijke prijs, maar ik ken er wel een paar kunstenmakers zijn het lees mijn verhalen die mensen maken het horloge zoals jij wilt hebben als je een ontwerp maakt ,lees tekening met daarop of in, waar je het goud wil hebben, kan ook nog een inscriptie voor je maken als je het maar aangeeft, tussen het maken door wordt je door middel van fotos op de hoogte gehouden, van jouw horloge, deze mensen zijn werkelijk onbetaalbaar als je het wilt regel ik het voor je. niemand kan dit tegen die prijzen. oke laat me wat weten. marino