Hulp gezocht! Schade aan kroon Heuer 980.006L

Goedenavond,

Ik heb problemen met mijn Heuer 1000.

Ongeveer 3 weken geleden had ik wat condens achter de wijzerplaat van de vintage Heuer 980.006L.
Heb deze toen afgegeven bij een juwelier in Goes die hem heeft nagekeken en me erop wees dat de kroon beschadigd was en niet langer waterdicht was.
Er toen voor gekozen dat zei het horloge zouden doorsturen naar Tag Heuer met de opmerking waterdicht maken.

2 weken later nog niks gehoord, gebeld en bleek dat het horloge net terug was met een briefje erbij dat er geen onderdelen meer voorradig waren en er dus niks aan gedaan was.

Meteen Cody van Ghentwatch een berichtje gedaan of hij wat kon betekenen.
Hij kwam met de opmerking dat een fatsoenlijke horlogemaker wel een oplosssing kan bieden door middel van het vervangen van de stem en interne o-ringen in de kroon.

Heb het horloge vorige week opgehaald, zat in een nieuw reisetui van tag heuer… allemaal leuk maar:
Tot mijn grote verbazing bleek dat er in die 2 weken dat het horloge afwezig was hij behoorlijk wat last heeft gehad van vocht!
De lume is totaal zwart verkleurd maar nog belangrijker het horloge liep niet meer toen ik het in ontvangst nam!

Heb toen de kroon uitgetrokken en het even zo gelaten dat is nu een week geleden vanmorgen kroon terug geduwd en het horloge loopt weer… zit hem dus echt in de kroon.

Nu mijn vraag: is er een “deftige” zoals Cody het noemt horlogemaker voor handen in de omgeving van Zeeland? :wink:
Die dit mooie oude beestje weer wat wilt oplappen?

Gr. Jeroen

1 like

Misschien heb je hier ook iets aan?

3 likes

Wat een prutsers

Probeer clockwise in hellevoetsluis…

Dankje! ga ik een mailtje aan wagen.

oke top maar dan zit tie er alleen nog niet in, wie weet komt tie van pas! thnx!