Hulp gezocht! Seiko a829 6050

Hi,
First post hier na jaren meelezen! Met heel veel plezier trouwens! Nu liep ik tegen het volgende aan en maak ik graag gebruik van de hier aanwezige expertise.

Ik heb een Seiko a829-6050 in mijn bezit. Persoonlijk behoorlijk fan van (almost) vintage quartz horloges. Die Seiko is een schroefje uit de bezel verloren en dat ziet er natuurlijk niet uit. De vraag is een beetje wat ik hieraan kan doen. Opties:

1. De meest logische lijkt het plaatsen van een nieuw schroefje. Heb zelf geen idee of dat mogelijk is omdat de bezel en opzetring volgens mij inclusief schroefjes wordt gemaakt / geleverd (zie: Seiko Astronaut bezel A829 goud - Watch Plaza). Het zijn ook een soort vastdrukbare schroeven met een grove draad (zie foto) dus ik weet niet of de opzetring goed vast komt te zitten met een nieuw schroefje en of deze ĂĽberhaupt vast blijft zitten zonder enige vorm van lijm oid. Zijn die schroeven te koop?
  2. Vervangende bezel: heel lastig te krijgen (advertentie boven is niet de juiste kleur), mocht iemand er één hebben liggen dan hoor ik dat heel graag!
  3. Een andere creatieve optie om de lelijkheid van het missende schroefje cosmetisch te fixen.

Sowieso ben ik benieuwd of één van de horlogemakers op dit forum zegt: dit kan ik voor je fixen!

Heel benieuwd naar jullie mening en opmerkingen en tips!

Bij voorbaat dank!

2 likes

Mooie seiko astronaut :ok_hand:
Op het eerste zicht heeft de bezel met opzetring en schroefjes 1 partnr voor het geheel.
Je zou kunnen mailen naar watchplaza en eens horen wat ze kunnen regelen?
Ik heb ook al onderdelen voor vintage seiko gekocht bij https://speedtimerkollektion.com/
Ze zitten in Nederland. Kan je misschien ook een horen?

Alternatief is iemand vragen om zo een vijsje te laten namaken. Of op z’n minst enkel het kapje zodat je het op de opzetring kan lijmen. Redelijk wat juwelenmakers moeten dat wel kunnen.

Dit zijn klinknageltjes. Het nageltje heeft een diameter die iets groter is dan het gaatje waarin het gemonteerd wordt.
Je hebt deze in koolstofstaal en rvs. Bij ons op het werk werden ze ook wel tiknageltjes genoemd.

Zie:

Thanks voor de reactie! Watchplaza heeft alleen die goudkleurige al heb ik dat horloge nog nooit ergens gezien. Speedtimerkollektion ga ik benaderen, dank voor de tip!

1 like

Dank voor de reactie! Ik was al zoekende naar de naam voor dit type “schroef”! Ga er een paar bestellen en kijken hoe dat loopt. Thanks!