Hulp gezocht service

Is er iemand in de buurt van zeewolde harderwijk die een aantal mechanische horloges voor mij kan repareren en schoon maken?
Heb ze zo gekocht maar repareren en schoonmaken heb ik helaas de ervaring nog niet voor.
Ze lopen allemaal wel maar het knopje of asje hoe het ook heet blijft niet meer zitten misschien dat er wat onderdelen missen.

De kroon?

Kijk eens of je hier iemand kan vinden:

Heel erg bedankt maar ik bedoelde eigenlijk iemand hier die dat voor de hobby doet en dan tegen een kleine vergoeding
Vind een horlogemaker een beetje te duur voor de niet minder speciale horloges

Als het niet teveel mag kosten kun je beter een andere hobby zoeken. Klavertjes vier verzamelen bijvoorbeeld. Kost niets.

3 likes

Daar stip je meteen een zere plek aan bij deze horloges. Economisch total loss is wat ze zijn.

Waarom zou iemand voor een scheet en 2 knikkers horloges gaan repareren die gerepareerd ook misschien 1 of 2 knikkers waard zijn.

Tip voor je nieuwe hobby. Weet wat het kost om een stukke weer heel te maken. Of beter leer ze zelf repareren. Dat laatste heb ik ook gedaan en weer genoeg nu wat kan en niet.

2 likes

Klopt helemaal de reden is dat ik een stuk of 3 horloges gekocht heb om ook te kunnen dragen vandaar dat ik die weer goed wil hebben

Een horloge een beurt geven en repareren is niet zomaar iets.
Dat kost gewoon tijd en ja dus ook geld.
Bij een juwelier zul ja al snel 120 euro of meer kwijt zijn voor een simpel uurwerk.
Via het forum hier zo rond de helft.
Dus het is aan jou of je dit er voorover hebt.

Bij mij hoef je dan al niet meer aan te kloppen hoor. 120 is een mooie prijs voor een handwinder inclusief nieuwe veer. Dan heb je wel vakwerk.

3 likes

Dat kan idd ja.
Maar voor de hobby vindt ik rond de 70 wel reëel.