Hulp Gezocht /Suggesties

Mijn vader word a/h eind vh jaar 60 Jaar .

Ik zou em iets bijzonders willen geven. Het is niet echt een Horloge Freak, vind ze wel leuk.

duiker is in tegenstelling tot mijn eigen voorkeur meestal heb ik em nog nooit mee gezien. meestal dressy achtig.( maar hij is nogal “stevig gebouwd” en heeft een voorliefde voor mercedes)miss iets Duits ? van Beroep zelfstandig Schipper. Het moet in ieder geval een stevige klok zijn. hij heeft ook nog nooit een automaat gehad. en tot nu toe al 30 jaar , div titanium horloges gehad.

Geen leer! in ieder geval

budget lastig ik zou zeggen, 1000/1500 dat is toch wel een beetje de max.
( mijn vrouw verslijt me voor idioot waarschijnlijk). maar ja haar vader doet 20 jaar met een lorus quartz. ).

Ik zou zeggen: een Sinn U1! Lijkt me een prima horloge voor je vader en moet je (2e hands in nieuwstaat) kunnen vinden voor die prijs.

Op de max van je budget maar volgens mij wel een erg mooi horloge de Sinn 856.
Volgens Sinn zelf gemaakt van een hard soort staal :

TEGIMENT Technology raises the hardness level of the base material, e.g. stainless steel, by a significant factor.

Verder spreekt het cleane design mij aan, alsof er niets teveel aan gedaan is.

Met voorgaande sprekers eens wat betreft Sinn, sommige klokken in de U-serie zijn van U-boot staal en hebben een redelijk formaat van 43 / 44mm.
2e hands goed te krijgen voor die prijs. Kijk maar eens op watchrecon.com een site met een overzicht van de diverse sales corners van de populairste horloge sites.
Zo krijg je in ieder geval een goed beeld van de mogelijkheden, modellen en prijzen.

Bijvoorbeeld de Oris Retrograde day, ca 1400.-

Of een Longines Hydroconquest, ca 900-1000.-

Prijsmatig zou ik voor de longines Gaan, Maar ik vind de Oris net wat mooier.

Bedankt alvast. meer suggesties zijn altijd welkom.

Mvg
Richard

Misschien de Victorinox Inox? Niet kapot te krijgen, en imho erg mooi. Daarnaast geld over om er zelf ook een te nemen :wink:

tja, einde zoektocht lijkt me!

Explore mokermike5

Heel erg mooi, maar is toch geen automaat? Niet dat dat op het wensenlijstje staat van topicstarter, ik zoek ook nog wat moois, maar dan wel automaat

:slight_smile:

Ik ben zelf ook schipper/kapitein en heb in ieder geval de voorkeur voor een horloge met schroefkroon ivm werk aan/op het water.
Ik check alles dagelijks zelf zoals machinekamer enz dus horloge moet tegen een stootje/krasje/temp verschillen kunnen.
Ik wissel regelmatig af qua horloge maar ik zie collega,s veel met Breitling en Citizen duikers lopen.
Een leuke Breitling Tudor of TAG zou misschien mn keuze zijn(occasion?)

Ik weet niet of je vader t prettig vind om elke dag n horloge dagelijks te dragen of m op tijd te zetten als ie m n paar dagen niet heeft gedragen.

Als ie op zee is zonder rc, misschien dat n gps horloge iets kan zijn? Altijd de juiste tijd en veelal icm solar ook geen leeg batterijtje.

Zo valt te denken aan de relatief goedkopere casio hybrid’s, seiko astron of binnenkort de titanium citizen f100 wave.

Ze zijn wel wat over budget in de webshops, maar op chrono24 e.a. kan t wel lukken.

Denk dus even goed na over wat je m wilt geven en wat ie graag wilt hebben/goed kan gebruiken.

Iemand die al jaren Titanium gewend is gaat zich mogelijk ergeren aan hooggepolijste kasten
dus dan denk ik als “wat anders” eerder aan brons
wat ook een meer maritiem imago heeft ( kombuispoorten scheepsbellen ankers etc. )

misschien bij je zoektocht ook eens aan brons denken.

+1

Carpe tempus Schreef:

Iemand die al jaren Titanium gewend is gaat zich
mogelijk ergeren aan hooggepolijste kasten
dus dan denk ik als “wat anders” eerder aan brons
wat ook een meer maritiem imago heeft (
kombuispoorten scheepsbellen ankers etc. )

misschien bij je zoektocht ook eens aan brons
denken.

Ik vermoed dat velen dan eerder de voorkeur houden voor titanium. Brons geeft af en niet iedereen houdt van de verkleuringen/vlekken op het materiaal.

De Alpina Startimer Pilot, is wel Quartz…

Goedemorgen , bedankt alvast voor alle reacties. Mijn vader kennende is een quartz wel oke. ik moet zeggen die victorinox geniet op dit moment mijn voorkeur.

Het is geen echt horloge kenner, maar weet wel wat zwitsers is of niet.

dus een omega of tag heuer zou altijd goed zijn, maar ( prijsmatig denk ik niet dat ik daar ga komen) daarom lijkt mij de victorinox mij de mooiste( die zou ik zelf ook wel willen hebben

alvast bedankt ( het is een binnenvaart schipper)

Ik denk dat Quartz voor hem de beste optie is( ken hem al een poosje)

Weet iemand hoe de deksel er aan de achterzijde uit ziet ? Ik wil er iets in laten graveren , alleen nog niet wat , miss iemand hier een Suggestie voor.

Mvg
Richard