Ik heb helaas geen idee bij de valkuilen en er zijn er genoeg. Wie heeft de kennis om mij te helpen (g)een keuze te maken uit deze twee modellen? Of wellicht bij mooie alternatieven.
Resell value is volgens mij bij de Rolex iets beter. Maar denk niet dat de Tudor echt veel minder waard zal worden. De Tudor heeft wel een zeer mooi dial.
Maar ik zou het horloge niet kopen om de resell value. Welke vind jij het mooiste?
Die dial van de Tudor is prachtig! Kom je minder vaak tegen dan de two-tone datejust. Ik zou voor de Tudor gaan om zijn uniekheid. Re-sell zal wel okay. Er komen er niet meer bij dus hij zal vast meer waard worden!
Tudors hebben een redelijke vlucht in waarde genomen sinds TGV van de Urban Gentry er een heeft
Altijd goed letten op overgepolijste lugs. Bij de 1601 advertentie zijn de foto’s niet duidelijk genoeg maar die lugs lijken wel hun beste tijd gehad te hebben…
Ik vind die tudor echt belachelijk mooi, dus zou zelf zonder twijfel voor die gaan . Niet gebaseerd op valkuilen of technische zaken want daar durf ik niks over te zeggen. Maar goed ik ben niet degene die moet kiezen
Ik ben een Tudor fan en vind de wijzerplaat van deze Tudor w el heel erg mooi. Als ik nu in de markt was, zou ik hem zo willen kopen. Echter, als de keus die Tudor of de Rolex moet zijn, dan kies ik voor die Rolex Datejust. Ik vind hem net iets meer chique
De band van de tudor is niet origineel, staat er (zul je vast zelf ook gelezen hebben). Potverdorie wat een mooie dial, niet normaal zeg! Ben zelf liefhebber van beide modellen en zou ook voor jou keuze kunnen hebben gestaan. Rolex zal langer misschien je een gevoel van verzadigdheid geven, mocht je vaak in je hoofd denken: supermooi, de tudor, maar wil altijd stiekem het liefste een Datejust. Toch maakt de dial en de grootte van de case de tudor ongetwijfeld tot een blijvertje.
Ik vind de Tudor prachtig en de Rolex ook, beide is ook een optie
Wel heb ik twijfel bij de lugs en de bezel (teveel gepolijst)? De lug links onder lijkt flink smaller, gezichtsbedrog?
Polijsten is een heel moeilijk vak en het hangt er maar net vanaf wie het horloge gepolijst heeft en hoe vaak zo’n klokje gepolijst is. Ik heb best wel een paar dunne Rolexjes gezien door de jaren heen, gepolijst door amateurs of te vaak gepolijst. Met b.v. een gouden fluted bezel die bijna glad was geworden Dat moet je dus niet hebben.
Edit: ik denk overigens dat het bij deze Tudor heel erg meevalt en inderdaad gezichtsbedrog is.