Hulp gezocht voor een budget swiss

Mondaine is ook altijd een goede. Leuke betaalbare klokken en hoe Swiss wil je het hebben.

http://imageshack.us/photo/my-images/811/mondaine.png/][img]http://img811.imageshack.us/img811/9177/mondaine.png[/img

Ik weet niet of deze tissot een optie is.
Duidelijk, quartz en 200 meter waterdicht

Nog een oudere foto

Bedankt allemaal voor jullie input!

De Mondaine kwamen we niet 123 tegen in 't centrum van Den Haag.

Uiteindelijk was 't twijfelen tussen Tissot en Hamilton. Beide mooie en bekende Zwitserse merken met ieder een eigen geschiedenis. Maar dan nog, beide merken hebben zoveel modellen voor een schappelijke prijs. Marco, die PRC200 deed tot 't laatste moment ook mee in de race. Maar vond em minder bij een opa passen. De Classic Jazzmaster gooide ook hoge ogen.

Uiteindelijk nadat er wat van de prijs was afgegaan hebben we em toch over de streep getrokken om een automaat te nemen. Heeft z’n bejaarde pa een goeie reden om uit z’n luie stoel te komen en lekker in beweging te blijven :wink:

Swiss Made >check! Moest speciaal gekeken worden of 't er ook op stond. :stuck_out_tongue:
Beetje net model (geen duiker of toolwatch, maar meer casual tot dressy)
daarmee niet te groot, circa 38-42mm >met 38mm is het een bescheiden klokje
Staal (geen goud of bicolor kleuren en al helemaal niet van dat… uhm staal-look, maar wat na verloop van tijd vanaf bladert") >check!
Stalen band >check!
Spatwaterdicht, zodat hij z’n handen kan wassen zonder em af te hoeven doen en ermee door de regen kan >beter nog, hij is 5atm waterdicht. Volgens mij genoeg om mee te zwemmen.
Heeft zelfs een tipje lume, maar is waarschijnlijk niet genoeg voor em. Het zit er wel op :stuck_out_tongue:
Zeer sterke voorkeur om iets van Arabische cijfers op de wijzerplaat te hebben. Mag ook bijv. alleen op de 3,6,9&12. >check!
Duidelijke wijzerplaat (liefst met goed contrast bijv. zwarte wijzerplaat en lichte wijzers) >mooie donker grijze wijzerplaat met een mooie glas en
En de wijzers zijn ook duidelijk korter/langer van elkaar, en goed af te lezen.

Zie hier het resultaat van Siebel Den Haag!

Bedankt Leoz voor de tip! Zijn vriendelijk te woord gestaan door de dame. Ondanks dat 't al praktisch sluitingstijd was, zijn we toch verder geholpen.
Al met al een zeer geslaagde dag.

Voor degenen die nog meer ideeen zoeken voor een budget Swiss, hier nog wat meer tips. http://forums.watchuseek.com/f71/help-me-find-day-date-dress-auto-~$500-287511.html
Wil jullie wel waarschuwen dat hij geen goeie smaak heeft. Hij vind immers onze keuze “simply ugly”. :wink:

Ook een mooi horloge en met Tissot kun je ook nooit fout gaan. Degelijk tegen een mooie prijs.

het is in ieder geval een leuke uitvoering geworden , was denk ik ook in de aanbieding (heb het zelfde model met een leuke korting bij siebel in breda zien liggen)

seamaster Schreef:

het is in ieder geval een leuke uitvoering
geworden , was denk ik ook in de aanbieding (heb
het zelfde model met een leuke korting bij siebel
in breda zien liggen)

Yep idd. Hebben bijna 40% korting gekregen. Moest ook wel wat extra’s vanaf, omdat z’n budget 300 euro was.

Voor hoeveel lag ie in Breda?

Not ugly at all.
Welk model/type is dit juist?

GroteBozeWolf Schreef:

Not ugly at all.
Welk model/type is dit juist?

Keuze uit 85.650 horloges uit 69 landen
Uitgebreid
Terug naar de lijst ‘Tissot’

Tissot T-One T038.430.11.057.00

GroteBozeWolf Schreef:

Not ugly at all.
Welk model/type is dit juist?

thx :slight_smile:
en volgensij heeft mcfr je vraag al beantwoord.