Hulp gezocht voor een budget swiss

Een collega van me wilt zijn vader een horloge kado doen. Hij zoekt met een klein budget van 300 euro (beetje speling zou misschien kunnen, moet ik em ff overhalen :P) een horloge met de volgende,

#Vereisten:
-Swiss Made
-beetje net model (geen duiker of toolwatch, maar meer casual tot dressy)
-daarmee niet te groot, circa 38-42mm
-staal (geen goud of bicolor kleuren en al helemaal niet van dat… uhm “staal-look, maar wat na verloop van tijd vanaf bladert”)
-stalen band
-spatwaterdicht, zodat hij z’n handen kan wassen zonder em af te hoeven doen en ermee door de regen kan

#Voorkeuren:
-nieuw
-zeer sterke voorkeur om iets van Arabische cijfers op de wijzerplaat te hebben. Mag ook bijv. alleen op de 3,6,9&12.
-nog beter zou zwembaar zijn (>50m WR)
-duidelijke wijzerplaat (liefst met goed contrast bijv. zwarte wijzerplaat en lichte wijzers)
-lume op de wijzers

Ik denk dat een Swiss automaatje voor dat bedrag niet gaat lukken. Swatch viel buiten de boot. Een quartz moet denk ik wel lukken, maar mechanische suggesties zijn ook welkom.

1 “Grote” maar… hij wilt het horloge het liefst in een winkel kopen. Hij wilt em kunnen zien en voelen. En dus niet alleen van een plaatje kopen.

Als het kan graag ideeen van specifieke modellen van de merken, ipv alleen een merknaam. Ik ken niet de hele collectie van alle merken. Alvast bedankt!

Waar ik zelf tot op heden op ben gekomen zijn:

Hamilton Jazzmaster Thinline

Hamilton American classic Jazzmaster

Hamilton Khaki Field king

Hamilton Khaki Field

Tissot prc200

Geen van de Hamiltons weet ik 123 in Nederland voor onder de 300 euro te vinden. 350 was 't laagst. Dus adresjes van m’n eigen ideeen zijn ook welkom!

De Tissot PRC200 Chronograph Quarts met RVS band voor ca. €350,-

Zelf heb ik de Tissot PRC200 Automatic (dus mechanisch) Chronograph met RVS band, maar deze kost nieuw bij een AD: €650,- (al had ik mazzel met een dikke korting destijds).

Iets duurder, maar wel met flinke korting, en als het “handgevoel” niet goed is kan ie terug

http://www.wereldhorloges.nl/wenger-field-force-automatic-72765.html?c=253&r=filter/price/4,100

Groet
Herman

Mijn beste,

Wellicht dat de Certina DS Podium (ref.nr. C63370294266) jou collega kan bekoren.
In mijn optiek een horloge met een prima prijs / kwaliteit verhouding.
Automaat, waterdichtheid 100m., doorsnee circa 40mm.

Ik heb de versie met lederen band, doch deze Certina is eveneens te verkrijgen met een stalen band.
Winkelverkoopprijs (vorig jaar) € 325,-

Succes in ieder geval!!

Orologio Signaturis Temporis.B)-

ietsje boven budget:
Automaat en stalen band, geen arabische cijfers:

http://www.christopherward.co.uk/men/view-all-1/c5sss.html

ietsje onder max budget:
Geen automaat, wel stalen band en arabische cijfers

http://www.christopherward.co.uk/men/view-all-1/c3sks.html

LeoZ Schreef:

De Tissot PRC200 Chronograph Quarts met RVS band
voor ca. €350,-

Zelf heb ik de Tissot PRC200 Automatic (dus
mechanisch) Chronograph met RVS band, maar deze
kost nieuw bij een AD: €650,- (al had ik mazzel
met een dikke korting destijds).

Door de chrono is ie te sportief voor z’n smaak.
De automaat versie ligt echt te ver buiten bereik. Misschien kan ik em overtuigen om 50 euro bij te doen voor een Hamilton. Maar eigenlijk was z’n idee iets van tussen de 200 en 300 euro. Ik heb voor 't gemak de bovengrens gepakt.

Wel vriendelijk bedankt voor de input.

Orisfan Schreef:

Iets duurder, maar wel met flinke korting, en als
het “handgevoel” niet goed is kan ie terug

http://www.wereldhorloges.nl/wenger-field-force-au
tomatic-72765.html?c=253&r=filter/price/4,100

Groet
Herman

Thx, dit model kende ik niet. Ga ik ook laten zien. Zit wel boven de 300 euro, maar wie weet. Vergeleken met de Hamilton van 350 is ie 2 tientjes duurder, maar heb je wel een automaat. Echter weer geen metalen bandje :frowning:

En wat een geweldige retourservice hebben ze!

Bedankt Tissot62 en Grotebozwolf!

Certina kwam niet eens in me op, omdat ik dacht dat ie in een hogere prijsklasse zit.

En CW, hier al meerdere tegengekomen (bijv. als nette dresswatch of poosje terug voor een belangrijk gesprek van iemand), maar als je een lijstje op moet noemen dan schiet zoiets in je hoofd voorbij :stuck_out_tongue:

Bedankt allemaal!! En nieuwe suggesties zijn natuurlijk nog steeds welkom!

GroteBozeWolf Schreef:

ietsje boven budget:
Automaat en stalen band, geen arabische cijfers:
http://www.christopherward.co.uk/men/view-all-1/c5
sss.html

ietsje onder max budget:
Geen automaat, wel stalen band en arabische
cijfers
http://www.christopherward.co.uk/men/view-all-1/c3
sks.html

Is CW ook in Nederland te verkrijgen/bezichtigen?

Nee alleen te koop via de website, maar erg snelle levering en uitstekende service

ik zou voor de Hamilton gaan …erg mooie klok en prima prijs / kwaliteit …

ik blijf hem super vinden …al draag ik hem eigenlijk te weinig tot bijna nooit.

tissot visodate …is ook mooi btw, dat is ook de rede dat ik de hamilton bijna niet draag …
heb ze alle twee voor in het weekend … wat de draagtijd toch al weinig maakt en dan heeft de visodate altijd wel wat voorkeur vanwege de vintage uistraling

@seamaster, 2 prachtige klokken zijn dat.
maar volgens mij zitten ze wel ver buiten t budget. klopt dat? hoeveel kosten ze eigenlijk?

de viewmatic lijkt wat op de classic jazzmaster en daar is ook een quartzversie van. is dat er ook van jouw model ook een quart versie?

en die tissot is daar ook een quartz versie van? eventueel met stalen band?

Ik heb alle voorstellen voorgelegd en zijn voorkeur gaat uit naar een Hamilton of Tissot. Quartz, want zijn vader wilt niet telkens de tijd zette/bijstellen.

Weten jullie waar er in de buurt van Den Haag verkopers zitten van Hamilton en Tissot? Liefst in 1 shop en in 't centrum van Den Haag.

Ik zie op het eerste zicht niets van vermelding rond de waterbestendigheid. Ik dacht dat er daar ook iets over stond in de desiderata

Als de keuze nog niet vastligt, is volgende wellicht ook een alternatief:

http://www.timefactors.com/speedbird.htm

naar keuze met of zonder GMT complicatie

Automaat, stalen band, arabische cijfers

Edit: Oops, te laat gezien dat voorkeur uitgaat naar quartz

Wonko Schreef:

Ik zie op het eerste zicht niets van vermelding
rond de waterbestendigheid. Ik dacht dat er daar
ook iets over stond in de desiderata

als 1 van de laatste vereisten staat dat ie minstens tegen een regenbuitje moet kunnen. en wat spetters bij t handen wassen. hij hoeft er niet meer mee te zwemmen.
aangezien de meeste wel spatwaterdicht(3atm) zijn, heb ik de vereiste niet herhaald.

GroteBozeWolf Schreef:

Als de keuze nog niet vastligt, is volgende
wellicht ook een alternatief:

http://www.timefactors.com/speedbird.htm

naar keuze met of zonder GMT complicatie

Automaat, stalen band, arabische cijfers

Edit: Oops, te laat gezien dat voorkeur uitgaat
naar quartz

geefnie, altijd leuk om ff horloge spotten.
maar heb niet kunnen overhalen om een mechanische te nemen. begrijpelijk ook, want zn vader wilt em ook opzij kunnen zetten zonder weer de tijd te hoeven zetten. en dan is quartz wel zo praktisch.

marnix.moed Schreef:

@seamaster, 2 prachtige klokken zijn dat.
maar volgens mij zitten ze wel ver buiten t
budget. klopt dat? hoeveel kosten ze eigenlijk?

de viewmatic lijkt wat op de classic jazzmaster en
daar is ook een quartzversie van. is dat er ook
van jouw model ook een quart versie?

en die tissot is daar ook een quartz versie van?
eventueel met stalen band?

ik lees dat de voorkeur nu uitgaat naar quartz waardoor de bovenstaande sowieso afvallen.

@Marnix.Moed::

Ja… zowel Hamilton als Tissot zijn bij Siebel op Lange poten te Den Haag te koop.

Ik weet niet of men daar alle modellen in voorraad heeft, maar dat is een kwestie van een bezoekje.

Ook juwelier van Willegen in de Hoogstraat (nr. 15) is een AD van Tissot.

Tenlotte wil ik aangeven dat ook in de Bijenkorf (Diamont Point) op de Grote Marktsraat een AD is van Tissot en ik meen dat ze daar ook Hamilton verkopen, maar dat weet ik niet zeker.

Succes!