Hulp gezocht voor horlogewinder

Ik ben al een tijdje op zoek naar een goede horlogewinder voor 2 horloges. Het gaat me niet om de goedkoopste te vinden maar een kwalitatief goede winder met een goede prijs/kwaliteitverhouding.

Beetje rondneuzend op oa eBay kwam ik Newton & Sons voor rond € 140, Elma Motion voor iets meer dan het dubbele en Buben & Zorgweg voor xxx maal meer. Wat is nu een degelijke goede winder zonder dat de sky de limit hoeft te zijn… Ik ben erg benieuwd naar jullie tips en ervaringen. Of waar je verder op moet letten bij het kopen van een winder want dit is helemaal nieuw voor mij.

Newton & Sons

Elma Motion

Ik raad je aan eerst even de zoekfunctie te gebruiken van het forum. Daar zul je zien dat de vraag en gerelateerde vragen al erg vaak zijn voorgekomen. Gelukkig vraag je niet naar adressen waar je ze kunt kopen dus ki.h.nl hoeft niet te komen spammen :smiley:

www.k**h.nl wie??? :P:P:P die heb ik idd al te vaak voorbij zien komen door kish zelf…

Henrik Schreef:

Ik raad je aan eerst even de zoekfunctie te
gebruiken van het forum. Daar zul je zien dat de
vraag en gerelateerde vragen al erg vaak zijn
voorgekomen. Gelukkig vraag je niet naar adressen
waar je ze kunt kopen dus ki.h.nl hoeft niet te
komen spammen.

Sorry hoor, kon/kan alleen niets nuttigs vinden op zoekterm horlogewinder Je bedoelt het merk Kish? Die ken ik inderdaad, gezien het materiaalgebruik van MDF met fineer komt mij dit alleen nogal cheap over… en overpriced.

Ben erg nieuwsgierig welke winders men hier op het forum zoal in huis heeft en de ervaringen. Het zijn toch vrij prijzige apparaatjes.

Er is toch zat? Lees http://www.horlogeforum.nl/search.php?2,search=horlogewinder,page=1,match_type=ALL,match_dates=0,match_forum=ALL,body=1,author=1,subject=1 en http://www.horlogeforum.nl/search.php?2,search=watchwinder,page=1,match_type=ALL,match_dates=0,match_forum=ALL,body=1,author=1,subject=1

Bedankt voor je hulp Henrik. Zie daar een beetje dezelfde vragen maar niet zozeer de antwoorden die ik zoek.
Enfin, genoeg over het archief, hoop dat iemand tips heeft. Inmiddels ben ik op Timezone ook al een stukje verder.
Wil namelijk vrij snel de knoop doorhakken.

Onlangs via eBay deze horlogewinder gekocht (vier horloges worden ‘geschud’ en 6 liggen er mooi stil bij). Ik ben zeer tevreden. Snelle levering en een goed apparaat. Het is stil apparaat en werkt prima. Hij heeft drie verschillende standen en is mooi afgewerkt.
Kosten minder dan € 100,00. Wel lopen de transportkosten op (vanuit Canada) tot € 135,00 en nog eens € 30,00 voor de invoer. Totaal kost ie dan rond de € 265,00. Volgens mij nog steeds een stuk goedkoper dan de Nederlandse aanbieders.
Als je zoekt op de volgende trefwoorden kun je ze makkelijk vinden: NEW BURL WOOD 4 + 6 AUTO WATCH WINDER BOX

Enfin; hier komt ie…

mooie kist, jammer dat ie van ver moet komen