Hulp gezocht voor NA

Dag Iedereen,

Als alles goed is zullen wij volgende lente trouwen. Voor deze gelegenheid zoek ik een nieuw klokje. Momenteel ben ik net 34 jaar en heb Ik voornamelijk een “piloten collectie”. Mijn droom was ooit een IWC Big Pilot Le Petit Prince aan te kopen maar in 2017 heb ik deze in Zwitserland gepast en te groot bevonden. Ik heb toen een IWC Pilot chrono lpp gekocht, maar later weer verkocht omdat het toch niet HET klokje was dat ik echt wou. Momenteel is de collectie als volgt:

Hamilton x-wind
IWC Portuguese chrono (witte dail/blauwe numerals pre inhouse)
Breitling b03 navitimer rattrapante bronze
Breitling navitimer 806 1959 re edition
Breuguet type xxi

Momenteel heb ik men oog op:

Iwc big pilot, eventueel de 43mm (maar die mist het 7-daags uurwerk)
Zenith defy 21 chrono
Ap Royal oak 15.500 (helaas onvindbaar tegen list en bovendien voor mij persoonlijk te duur om te dragen)
Hamilton intra matic chrono

Soms kijk ik ook eens naar JLC en Vacheron want naar mijn gevoel mis iets in mijn collectie , doch kan ik het niet plaatsen.

Mogelijks mis ik een sporthorloge (gebruik ik de x-wind veelal voor) of een echte dresser. Als ik voor een desser ga zou ik liever niet kleiner willen gaan dan 40mm, want dat ga ik naar alle waarschijnlijkheid belachelijk klein vinden om mijn pols.

Nog mensen hier die mijn gedachtenkronkels kunnen volgen? :slight_smile:

Iemand wat leuke ideeën qua betaalbare high end dat in de collectie zou kunnen passen?

1 like

Misschien mis je gewoon een Oris Aquis in 43,5mm
Een relatief betaalbare alleskunner!

2 likes

:point_up_2: Heel gaaf horloge!

4 likes

Trek je in elk geval niets aan van die “etiquette” lovers die beweren dat je op zo’n gelegenheid geen horloge dient te dragen.

Veel plezier en geluk alvast. En draag wat je wilt.

1 like

Mooie collectie heb je zie ik, ik snap je gevoel van dat er iets mist en dat is zeer waarschijnlijk een JLC reverso tribute :stuck_out_tongue:
Qua prijs veel aantrekkelijker dan een AP (tenzij geld geen probleem is)

Geld is zeker een rol. Ik beperk me dan ook tot 1 aanschaf per jaar en een budget van een 5 à 6k maximaal. Soms moet er dan ook eens iets plaatsmaken zoals de IWC chrono voor de Breitling :slight_smile:

Dus ik zou dat ook als budget nu willen hanteren. Ik kan hiervoor wel een occasie big pilot vinden die erna wel een onderhoud nodig heeft. Maar ik koop liever zo een occasie dan weet ik dat het goed zit omdat ik zelf een goeie horlogemaker ken :slight_smile:

HEMA en Kwantum overwogen? :slight_smile: Sorry. Kon het niet laten.

Van alles wat je noemt de goedkoopste, maar in mijn optiek zeker de leukste. Ik zou zelf een Hanhart pakken, maar de Hammie is echt heel erg leuk.

Tja, als je richting de AP gaat kijken zou een Moser natuurlijk wat zijn. Die zijn groot, sportief/dressy achtig en fantastisch. Maar in die prijsklasse vind ik “sportief” misschien wel een no-go. Sportief suggereert draagbaar onder elke omstandigheid, en dan houdt het bij mij rond 3000 ballen echt, echt op.

Zelf heb ik de Nomos Ahoi 36mm. Die is er ook groter, maar ze zijn wel 200m WR met lume.

Da’s dressy en sportief, maar toch robuust.

2 likes

Heb ooit een mooi setje gezien voor man en vrouw die heel mooi dun was en volgensmij 40mm. Ik ga even foto’s en naam zoeken.

Owh ik lees nu het budget en zie dat het een GP 1966 small seconds was. Alleen dan met de seconden op 6 uur zonder cijfers verder precies zoals de huidige. Helaas de prijs zo te zien erg hoog. Maar ik ga even verder zoeken naar ideeen.

Geweldig idee :slight_smile: zij draagt nu een breitling galactic met diamantjes in.

Iets met stalen band of dress zie ik wel zitten

Al eens naar een Omega Aqua Terra gekeken?

Sportief en dressy genoeg (in mijn bescheiden opinie)

2 likes

Zenith Elite ultra thin

Of misschien een Breitling Premier Automatic 40?

Of beide een matchende navitimer automatic

1 like

Deze!

1 like

Hoe ouder ik word, hoe meer ik deze begin te appreciëren… mijn collega met een uitgebreide collectie heeft een day and night versie en die is best wel cool. In het begin vond ik er niks aan.

Ik heb een gok gewaagd, en een van het lijstje op chrono24 gebruikt van een particulier gekocht. Ben benieuwd als deze er gaat zijn. Hij kon me originele aankoopfactuur voorleggen en is de eerste eigenaar.

1 like

Spannend! Ik ben benieuwd!