Bij het verstellen van de band van mijn NA lag dit opeens op mijn bureau. Iemand enig idee wat dit is?
Seiko? Dat zijn de busjes om de pins vast te zetten. Dus snel de band weer af en hem goed maken voordat hij van je pols ligt.
Zet je je pushpin mee vast.
Nee niet de push pins. De pinnen tussen de links.
Is dat zo bij elke link? Want alleen de laatste blijft nu niet zitten.
En doe je hem dan in het middenstuk of op het einde?
Even googlen op Seiko pin and collar. Dan vind je alle info en instructies hoe het werkt.
Sorry Koekoek, die bedoelde ik, te snel gereageerd. Uithalen van een pin en colar lukt mij wel, weer goed vast erin zetten is een ander verhaal. Als je nog tips hebt?
Die met de colars in de midden schakel zijn vrij eenvoudig. Maar als je er moeite mee hebt heb je waarschijnlijk het type met de colar in de buitenste schakel?
Deze zitten in elke link die je kan verwijderen.
Meestal zitten ze in het middelste gedeelte van de link. Aan één kant is het gaatje dan net iets groter.
Op zich wel logisch dat je er twee over hebt. Eéntje ben je vergeten in de band (in de link die nu dus wat losser zit) en ééntje blijft over bij de link die je verwijderd hebt.
Wel even goed nadenken/nagaan of je nu in elke link aan je bracelet zo’n busje hebt zitten. Dit busje houd namelijk de pin geklemd op z’n plaats.
Zonder busje zal de pin er binnen de kortste keren uit vallen…
Het is inmiddels opgelost, ik heb de busjes in de schakels gekregen na lang prutsen. Bedankt allemaal.
Weer wat opgestoken, leuk forum hoor
Die met de colars in de midden schakel zijn vrij eenvoudig. Maar als je er moeite mee hebt heb je waarschijnlijk het type met de colar in de buitenste schakel?
Inderdaad Koekoek, geen probleem met een colar in het midden van de schakel. Maar wel het weer in elkaar zetten van de horlogeband als de colar aan de buitenkant van de schakel zit. Tips zijn dus welkom. Overigens ook al eens meegemaakt dat ik een horloge kocht bij een Seiko dealer die de band kleiner maakte. Paar dagen later vielen de pin en colar eruit. Blijkbaar was dealer vergeten de colar goed vast op te zetten.