Ik heb jullie hulp nodig voor advies voor een van mijn eerste horloges. Doordat dit horloge lange tijd het enigste horloge is wat ik droeg (tot ik achter de wereld van mechanische horloge kwam ) is de staat van het horloge niet zo mooi meer. Aangezien ik dit horloge tijdens een speciale gelegenheid gekregen heb wil ik het horloge graag laten opknappen.
Ik ben langs een juwelier geweest met de vraag om het glaasje (mineraal glas) en de stalen band te vervangen. Aangegeven dat ik graag saffier glas zou willen maar wel met het venster bij de datum. Kosten € 350, waarvan ongeveer €200 voor de band en €150 voor een mineraal glaasje. Aangezien het horloge nieuw ronde de €500 heeft gekost leek mij dat belachelijk veel.
Kunnen jullie iemand adviseren die dit voor een wat nettere prijs kan doen? Liefst omgeving Utrecht.
Ik wil graag het glas vervangen, door saffierglas met datum venster of als dit te veel kost een mineraal glas met datum venster. De stalenband hoeft niet vervangen te worden maar wel gerepareerd, want die sluit niet meer goed en eventueel wat andere kleine dingen. Heb wat foto’s toegevoegd om te laten zien hoe het horloge er nu uit ziet.
+1, maar dat vraagt @JDRebel niet natuurlijk. Misschien dat je op ebay een nieuwe band en glas kan vinden. Er is vast wel iemand op HF bij jou in de buurt die het glaasje wil vervangen.
Ik ben inderdaad niet van plan er veel geld er aan uit te geven, €350 is zeker te veel, maar als iemand voor een schappelijke prijs een glaasje kan vervangen kan ik het horloge gewoon nog dragen
Via Cousins: Kunststof meerdere maten glaasjjes, met cyclops, €10.- Mineraal veel minder maten aanwezig, met cyclops. €38.-
Of deze met verschillende prijzen.
Moet je het wel zelf even plaatsen.
Bedankt! Iemand ook een tip wie dat glaasje er in de buurt van Utrecht er in kan zetten. Neem aan dat je niet met een eigen glaasje bij de juwelier kan aankomen
Dat kan wel Heb dat gedaan bij Wiegand Buss. Had zelf het horloge gedemonteerd en dus alleen de kast en het nieuwe glaasje aan hem gegeven, kosten 5 euro