Hulp Identificatie Omega horloge

Goedenavond Allen,

Ik heb onlangs van een vriend van de familie onderstaand horloge gekregen. Hij stond al een tijdje stil en ben vandaag langs de juwelier geweest om de batterij te laten vervangen. De juwelier wist niet heel veel bijzonders te vertellen over het horloge en verwees mij naar horloge fora online voor meer duidelijkheid. Vandaar mijn vraag aan jullie experts. Wie kan mij iets meer vertellen over dit Omega horloge. De achterkant van het horloge is glad rvs en er staan verder geen nummers in. Ik ben benieuwd naar jullie bevindingen.

met vriendelijke groet

Als je juwelier nu handig was geweest, had hij opgeschreven welke nummers er binnen in de bodem staan. Daar hadden we iets aan gehad. Of hij had je een foto laten maken.
Je kunt op de vintage site van Omega gaan zoeken of je daar misschien iets vindt.
https://www.omegawatches.com/en-us/vintage-watches/
succes

1 like

Goedemorgen Tilapia,

Als ik het zo zie, mag u de ‘vriend van de familie’ zeer dankbaar zijn.
Kunt u bevestigen dat er aan de buitenkant van het uurwerk geen merktekens en/of type aanduidingen geplaatst zijn?
Ik ben zeer geïnteresseerd in de gegevens die aan de binnenkant van het deksel zouden moeten staan.
Allereerst zal het serienummer zichtbaar zijn, ik vermoed dat deze begint met 17AC81-… (de getallen na het streepje geven info over jaartal van productie).
Daarna moet de stamboeknaam van de horlogier vermeld staan. Afgaande op de foto’s is dat waarschijnlijk ‘Montre Fausse’.
Ik ben ook erg benieuwd naar de technische staat van het horloge. Heeft uw juwelier daar nog een en ander over gezegd? En loopt het nu goed?

Tot slot wellicht een gewetensvraag: bent u bereid dit horloge eventueel te verkopen? Als dit horloge is wat het lijkt, ben ik bereid er een mooie prijs voor te betalen. Ook als u het niet van hand wil doen, kom ik graag met u in contact over dit exemplaar.

Met tikkende groet,

Mark Ferwerda

Grapjas!

Kijk ff de andere kant uit…:rofl: