Hulp identificatie vintage horloge

Afgelopen weekend kreeg ik bij bezoek aan mijn ouders deze in mijn handen gedrukt. Ze en ik hebben verder geen idee van leeftijd en historie. Het horloge loopt nog, met ca +7 min in 36 uur.

Ik heb hem thuis even opengemaakt en het lijkt me verder niks bijzonders of waardevols. Ben natuurlijk wel benieuwd wat het zou kunnen zijn. Wat eerste googlen op de nummers op de case back hebben niks opgeleverd. Op de wijzerplaat kan ik de letter ’N’ herkennen maar verder niet zo veel. Diameter heb ik niet nagemeten nog, maar schat ca 34 mm.

Vind het op zich wel een aardige ‘dress’ watch.

Benieuwd of iemand hier wat over zou weten? Thanks!

2 likes

Leuk horloge maar wel in een slechte staat.
Het enige wat ik je kan zeggen over dit horloge is dat de kast van 14kr goud is en dat daar de meeste waarde zit. Is het een erfstuk of zomaar ergens in een laatje gevonden?

Met wat fantasie lees ik MC in de kast. Dat lijkt een beetje op deze club… maar of het klopt…

Verder ga je met de plaat niet komen vrees ik.

2 likes

Dat MC klopt idd, en ik zie ook iets wat op een eekhoorn lijkt.

Afkomst van horloge is onbekend, het is geeindigd in de bekende rommella bij mijn ouders. Vermoeden dat van opa aan mijn moederskant is geweest.

Als de horloge liefhebber in de familie is deze aan mij meegegeven.

Uurwerk lijkt idd op deze Mildia

Eekhoorn is zwitsers goudteken van 14k uit midden jaren 30. Het is dus iig nieuwer dan dat.

Het lijkt me een AS uurwerk… maar welke weet ik niet.
FHF70 familie?

1 like

In de hamerkop staat 121, dat zou deze kastmaker kunnen zijn: Guillod & Co
Zie ook https://www.vintagewatchstraps.com/swisspdm.php#pdm1

3 likes

Volgens deze site https://www.vintagewatchstraps.com/swisspdm.php#pdm1 (die ik soms gebruik voor referentie) zou de kast buiten Geneve gemaakt zijn 121 verwijst naar Guillod & Co. Geen onbekende trouwens maakte ook kasten voor PP, Cartier en VC.

2 likes

Dank voor jullie hulp. Super leuk om zo weer wat te leren!