Na mijn recente aankopen Seiko Christopher Ward http://www.mekm.pl/galerie/seiko-snk607-automatic-2_9.jpg]SNK607k
en SNXA03k vind ik dat ik toe ben aan een 4de horloge (hetgeen mij al best veel lijkt voor een 15 jarige). Mijn oog is gevallen op een stijlvol merk, namelijk [url=http://www.christopherward.co.uk[/url].
Ik heb al een selectie gemaakt uit de horloges die ik mooi vind, dat zijn :
Wat vinden jullie van deze horloges? Zijn er nog dingen waar ik op moet letten? Ervaringen? Tips? Ik hoor het graag!
Oh ja. Is er groot kwaliteitsverschil tussen een leren bandje en een krokodillenleren bandje? Het prijsverschil is namelijk 100 pond, maar ik vind het wel mooier (en stoerder) met een krokodillenleren bandje. Is het het prijsverschil waard?
Krokodillenleer is mooier dan gewoon leer. Is het het verschil in prijs waard? Dat is een vraag die je alleen zelf kunt beantwoorden!
Een algemene opmerking: vergulde horloges blijven niet zo mooi; het verguldsel slijt eraf… Ik zou voor staal of massief goud gaan, al is dat laatste een heel stuk duurder…
Krokodillen leer is soepeler dan ‘gewoon’ leer. Als het je alleen om de looks gaat kun je ook gaan voor standaard leer met kroko print.
Ik vind de C3SKT de mooiste uit het rijtje. Ik zou oppassen met ‘ouwelijke’ horloges. Als je wat jonger bent lijkt me een praktische klok handiger, bovendien heb je deze ook in dress uitvoering. Maar, koop vooral wat je zelf mooi vindt
Wanneer het goed verguld is moet dat geen problemen geven. Het ligt er ook aan wat je er mee doet en hoe vaak je hem draagt. Mijn Tag Heuer 4000 en Certina ds zijn nog steeds perfect. Niets afgesleten. Was de C1 niet goedkoper vroeger?
Enne Krentebol vanwaar die fascinatie met CW?. Wat is je budget? Dan zoeken we wel iets anders voor je.
Wanneer het goed verguld is moet dat geen
problemen geven. Het ligt er ook aan wat je er mee
doet en hoe vaak je hem draagt. Mijn Tag Heuer
4000 en Certina ds zijn nog steeds perfect. Niets
afgesleten. Was de C1 niet goedkoper vroeger?
Enne Krentebol vanwaar die fascinatie met CW?. Wat
is je budget? Dan zoeken we wel iets anders voor
je.
CW heeft de prijzen sinds 2 maart verhoogd met gemiddeld 60 pond afhankelijk van het type horloge.
Voorheen kosten een mooie C5 190 pond, nu 250 pond.
Op zich niet zo erg want ze zijn het wel waard als je het mij vraagt.
Voor dat geld krijg je een mooie automaat, saffier glas en een mooie luxe verpakking etc.
Bedankt voor de snelle reacties! Ik ga toch maar niet voor het krokodillenleer.
Mijn favoriet was ook al de C3SKT, ik vind hem meer bij iemand van mijn leeftijd passen en de drempel is minder hoog door het prijskaartje.
Ik vind die Hamilton ook mooi, ik ga nu even op hun site rondneuzen
Hmm, ik heb op de site van Hamilton rondgekeken en er zitten een paar leuke horloges tussen, hoewel er een probleem is, bijna al deze horloges die ik mooi vind, gaan mijn budget te boven. Ik wil maximaal ongeveer 300 euro betalen, maar alleen als ik echt verliefd op een horloge ben De C3SKT blijft mijn favoriet.
Je kunt altijd nog krokodillenleer kopen in de strap-sale die ze eigenlijk ieder (na)jaar hebben.
Overigens goede ervaringen met Christopher Ward; goede service etc. Zo kocht ik in de ‘nearly new sale’ een c4 voor een mooi bedrag. Bij aankomst bleek hij niet goed te lopen -> terug voor reparatie -> loopt nu als een zonnetje ennn men is zo vriendelijk geweest er een ‘Swiss made’ (na augustus 2008) wijzerplaat in te zetten. Terwijl ik hem kocht als zijnde ‘Swiss movement’ (voor augustus 2008). Dus achteraf is het een bijzonder goede deal geweest :).
Ik vind de C3 (die ik ook heb) overigens een veelzijdig horloge, zowel sportief als ‘netjes’ te dragen door het formaat (niet te groot en vrij plat).
Een kroko- en/of alligatorband is exclusiever, mooier(?), duurder dan een kalfsband.
Prijs wordt bepaald door het materiaal, maar ook door de CITES.(invoerdocument)
Weet wel dat kroko-leer minder “sterk” is dan kalfsleer.
Is gewoon kwetsbaarder.
Wanneer het goed verguld is moet dat geen
problemen geven. Het ligt er ook aan wat je er
mee
doet en hoe vaak je hem draagt. Mijn Tag Heuer
4000 en Certina ds zijn nog steeds perfect.
Niets
afgesleten. Was de C1 niet goedkoper vroeger?
Enne Krentebol vanwaar die fascinatie met CW?.
Wat
is je budget? Dan zoeken we wel iets anders
voor
je.
CW heeft de prijzen sinds 2 maart verhoogd met
gemiddeld 60 pond afhankelijk van het type
horloge.
Voorheen kosten een mooie C5 190 pond, nu 250
pond.
Op zich niet zo erg want ze zijn het wel waard als
je het mij vraagt.
Voor dat geld krijg je een mooie automaat, saffier
glas en een mooie luxe verpakking etc.
Gelukkig ben ik toch niet gek aan het worden. Toch vind ik 250 pond nu te veel voor een C5 quartzhorloge.