Hulp mbt NATO/ ZULU

Beste,

Ik heb een nieuw horloge besteld (Steinhart OVM) en wil deze gaan dragen met een NATO of ZULU strap. Nu had ik graag van jullie een aantal tips. ik heb namelijk 0 ervaring met NATO maar lees er her en der alleen maar goeds over (vooral Dievas qua kwaliteit…?)

Allereerst twijfel ik over de kleur. Olijfgroen, donker grijs, zwart, bruin of meer khaki/beige achtig??? Vanwege m’n werk gaat de voorkeur wel uit naar n donkere.

Als tweede; ik wil deze graag gaan aanschaffen bij onze sponsor van het forum (horlogebanden.com) en zie daar “gewone” NATO (G10) staan en de ZULU Extreme. Ik ben er achter gekomen dat een ZULU een stuk dikker is. Maar mijn vraag is, welke draagt het prettigst (ongeacht het weer) ???

Alvast bedankt!

Ik vind NATO prettiger dragen.
Ook vind ik deze mooier dan zulu.

Succes met uw keuze.

Overigens een mooi horloge, die Steinhart, gefeliciteerd!

Ik prefereer Zulu, omdat ik dunne Nato’s niet vind staan op een fors horloge. Zulu is vaak wel wat grover van stof.

Oh ja, vaak heeft Nato nog een extra stukje om het klokje in een bepaalde positie te houden. De gesp zit bij mij daardoor meer aan de zijkant en dat vind ik ook niet prettig.

Ik denk dat het erg persoonlijk is wat je het fijnst vind dragen.
Zelf heb ik verschillende, nato en zulu en de een draagt fijner op het ene horloge dan de ander.
Denk ook eens aan perlon banden. Die zijn wat opener gewoven waardoor je niet aan een bepaald gaatje vastzit. Ook erg fijn en geen extra beugels.

Het zijn allebei comfortabele banden, maar een zulu is door het dikkere hang- en sluitwerk wel meer aanwezig op de pols. Dat vind ik met mijn smalle polsen vaak niet zo mooi. Denk er ook aan dat een nato/zulu deels dubbel op je pols zit, dus een extra dikke is nog eens extra nadrukkelijk aanwezig.

Persoonlijk vind ik de NATO’s het mooist en het meest prettig zitten.

Ik heb hier oa twee NATO’s aan mijn SKX009 gedaan.

De witte met rode band in het midden vind ik erg mooi staan.

marnix.moed Schreef:

Ik prefereer Zulu, omdat ik dunne Nato’s niet vind
staan op een fors horloge. Zulu is vaak wel wat
grover van stof.

Oh ja, vaak heeft Nato nog een extra stukje om het
klokje in een bepaalde positie te houden. De gesp
zit bij mij daardoor meer aan de zijkant en dat
vind ik ook niet prettig.

Overigens is er niet bij elk klokje genoeg ruimte voor een dikke zulu. Forceren kunnen de pushpins van gaan buigen. Maar ik denk dat de Military het wel lukt.

marnix.moed

Oh ja, vaak heeft Nato nog een extra stukje om het
klokje in een bepaalde positie te houden. De gesp
zit bij mij daardoor meer aan de zijkant en dat
vind ik ook niet prettig.

Dit is voor mij zinnige info.
Op mijn Pellikaan heb een Nato, maar inderdaad zit de gesp ver opzij.
Dacht dat dat dat lag aan mijn smalle pols, maar zal dan toch eens een Zulu proberen.

@Mrcitizen: ik heb het filmpje gezien. Ziet er goed uit! De gesp aan de buiten kant van de pols lijkt me totaal niet prettig zitten.

Het aanwezig zijn van een band vind ik niet erg, maar moet toegeven dat ik staal gewend ben en tot nog toe het liefste draag. En ik draag een band het liefste iets losser. Wat ik hier zo uit de berichten lees, denk ik dat een ZULU beter bij me past. Overigens…de leren nato’s lijken me ook prettig en zien er ook goed uit!

@N Visser: ik heb even een pb gestuurd.

Een nato strap, en “niet prettig zitten” bestaat niet. Een nato is één van de prettigste, zo niet prettigste manier om een horloge te dragen. Bij bijvoorbeeld mijn CWC G10 (een licht klein horloge), vergeet ik soms dat ik 'm om heb. Een zulu lijkt me te grof voor de Steinhart. Ik zou een aantal nato’s in verschillende kleuren bestellen, je Steinhart kan veel hebben.

mlmjwj Schreef:

@Mrcitizen: ik heb het filmpje gezien. Ziet er
goed uit! De gesp aan de buiten kant van de pols
lijkt me totaal niet prettig zitten.

Het aanwezig zijn van een band vind ik niet erg,
maar moet toegeven dat ik staal gewend ben en tot
nog toe het liefste draag. En ik draag een band
het liefste iets losser. Wat ik hier zo uit de
berichten lees, denk ik dat een ZULU beter bij me
past. Overigens…de leren nato’s lijken me ook
prettig en zien er ook goed uit!

@N Visser: ik heb even een pb gestuurd.

Kijk ook eens hier: Vergelijk NATO banden
http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,241433

Ben zelf een enorme fan van nato’s, bij mij valt de gesp niet zo ver op de zijkant, vrijwel altijd redelijk in het midden/iets rechts van het midden aan de binnenkant pols.

Heb toevallig een olijfgroene zulu met pvd hardware besteld bij TSS (the strap shop, http://www.watchworx.co.uk/pages/lwb/NatoG10.htm ) voor mijn bestelde Obris Morgan PVD. Zodra die band binnen is vul ik het topic over de ervaringen met de banden even aan. Ben zelf ook wel benieuwd, want er zit echt enorm veel verschil tussen al die banden. Van rommel tot damn right comfy :stuck_out_tongue:

Juist uit dat topic heb ik het eea aan informatie gehaald. Plus wat Google’en uiteraard. Het aanbod is enorm…en het prijsverschil ook. Dus ik ben blij met wat ervaringen van jullie.

toodutch Schreef:

mlmjwj Schreef:


@Mrcitizen: ik heb het filmpje gezien. Ziet er
goed uit! De gesp aan de buiten kant van de
pols
lijkt me totaal niet prettig zitten.

Het aanwezig zijn van een band vind ik niet
erg,
maar moet toegeven dat ik staal gewend ben en
tot
nog toe het liefste draag. En ik draag een band
het liefste iets losser. Wat ik hier zo uit de
berichten lees, denk ik dat een ZULU beter bij
me
past. Overigens…de leren nato’s lijken me ook
prettig en zien er ook goed uit!

@N Visser: ik heb even een pb gestuurd.

Kijk ook eens hier: Vergelijk NATO banden

Ben zelf een enorme fan van nato’s, bij mij valt
de gesp niet zo ver op de zijkant, vrijwel altijd
redelijk in het midden/iets rechts van het midden
aan de binnenkant pols.

Heb toevallig een olijfgroene zulu met pvd
hardware besteld bij TSS (the strap shop,
http://www.watchworx.co.uk/pages/lwb/NatoG10.htm )
voor mijn bestelde Obris Morgan PVD. Zodra die
band binnen is vul ik het topic over de ervaringen
met de banden even aan. Ben zelf ook wel benieuwd,
want er zit echt enorm veel verschil tussen al die
banden. Van rommel tot damn right comfy :stuck_out_tongue:

http://www.watchworx.co.uk/images/Military/G10PVD3
.jpg

Hallo,

Ik heb 3 Nato’s.
Eén maal Dievas en 2 maal Timefactors.
De banden van Timefactors zijn ietsje dikker en zitten perfect.

Mika

rogo Schreef:

marnix.moed

Oh ja, vaak heeft Nato nog een extra stukje om
het
klokje in een bepaalde positie te houden. De
gesp
zit bij mij daardoor meer aan de zijkant en dat
vind ik ook niet prettig.

Dit is voor mij zinnige info.
Op mijn Pellikaan heb een Nato, maar inderdaad zit
de gesp ver opzij.
Dacht dat dat dat lag aan mijn smalle pols, maar
zal dan toch eens een Zulu proberen.

Graag gedaan. Overigens heb je ook zulu’s (vaak XL) met zo een extra flapje. Ik zocht een XL zulu, maar kon ze niet zonder dat flapje vinden. Oplossing? Flapje afknippen :stuck_out_tongue:
Zou je ook met je zulu’s kunnen doen als het echt niet lekker zit.

Die van Watchworx vind ik stuk beter als van Dievas. Slijt minder snel en ze zijn ook nog een extra doorgestikt.