Hulp met band

Ik heb een mooi mesh bandje gekocht op watch Gecko van 22mm voor op mijn Longines Legend Diver die ook 22mm is. Nu krijg ik hem met geen mogelijkheid vast gemaakt. De maten zijn beiden correct 22mm maar ik denk dat de band een ruimere tolerantie heeft qua maat. Had ik 21 mm moeten kopen of doe ik iets verkeerd? Ik durf niet door te drukken ivm beschadiging van de case. Iemand een idee?

1 like

Even de vijl erlangs ?

2 likes

Zou dat werken? Ben zelf niet de secuurste wat dat betreft.

Quick release aan een kant op een mesh vind ik zowiezo tricky. Je moet dan de end link kantelen om de eerste springbar er in te krijgen en na het plaatsen van de eerste springbar om 'm er tussen te wurmen. Anyway, als ie niet meer terug kan wordt het vijlen idd.

1 like

Aan de binnenkant langs de kastpoten bedoel je…? :joy: Nee, geintje, maar langs het einde van de band is ook niet eenvoudig omdat de quick-release pushpin er waarschijnlijk niet uit wil, en dan vijl je de eindjes van de pin er ook af als je niet uitkijkt…

1 like

Ja precies, ik heb het gereedschap niet in huis wat dat betreft. Zou een heel fijn vijltje moeten zijn dan.

Als ik naar de foto’s kijk, dan is het bandje 1/10 van een millimeter smaller dan de lugs.

Kan liggen aan het perspectief van de foto’s…

Dus misschien ligt het aan de hoek waaronder je hem wil plaatsen?

Misschien de kast een beetje kantelen?

Vijlen zou ik ook niet zomaar doen, kun je met plaatsen ook weer krassen van krijgen

Dat is denk ik perspectief, ik krijg het bandje echt ook onder een hoek alleen met geweld erin.

Ik ga wel even langs de lokale horlogemaker. Denk voor mij de veiligste optie, anders beschadigd er vast wat. Maar nu weet ik in ieder geval dat ik niets over het hoofd zie of zo. Bedankt voor jullie snelle reacties.

1 like

Valt hij er op de plek van de pijl met twee punten wel tussen? Dat je hem dan naar achter kunt schuiven?

FF een stukkie tape plakken dat wel

Ja is ook zeker een goed idee

Als hij een bandschuurmachientje heeft ofzo dan helemaal mooi

1 like

Past lastig. Ik speel het even op safe. Thanks.

1 like

Zou ik ook doen! Succes :facepunch:

1 like

Het was snel geregeld, ik ben er helemaal happy mee. Zeg nou zelf, dit horloge verdiend toch een mesh band?

20260205_154249
20260205_154325
20260205_154115
20260205_154109

6 likes

Staat 'm goed!

Hoe heeft hij het uiteindelijk gedaan?

1 like

Hoe heeft hij dat gefikst?

Zoals jullie al voorstelde, vijlen :blush:

1 like