Hulp met Bronzen Horloge vinden

Hallo

Ben op zoek naar een bronzen horloge, ik heb al vele topics doorgelezen en gegoogled. De meeste bronzen horloges hebben van die grote kasten, ik wil eigenlijk niet groter gaan als 42mm, en heb een budget van ongeveer 500 euro.

Ik zoek geen Steinhart oid

De stijl van een Ancon vind ik erg mooi, maar die zijn zo groot das jammer.

Weten jullie nog wat merken waar ik terecht kan voor zo,n mooi brons horloge?

Met vriendelijke groet

1 like

Messing is iets goedkoper, kijk eens bij Armida (A1, A7, A8)

of anders mijn favoriet de Halios Tropik B (brons)

1 like

Even blind gekopieerd uit een documentje wat ik heb staan, weet niet precies de prijzen van allemaal, en ook niet de precieze specs. Maar dan kan je weer googlen :wink:

Aevig Valkyr
Maranez Layan
Armida A8
Helson Shark Diver Bronzo
Benarus 500M

Bijna al deze horloges zijn alleen te koop via ccnow.com werkt dit een beetje goed en moet je nog invoerrechten betalen?

Fedex, dus invoerkosten ja, ik had ooit €75 voor een Armida van €325 (nooit betaald trouwens), wel binnen 2 dagen in huis vanuit Hong Kong

Die a8 ziet er wel goed uit, zit die bronzen bovenkant er nou bij of niet. En kun je die gewoon over zetten, alleen nog een vintage bandje ergens uit halen.

Werkt prima. Vaak kan je via CC gewoon ook met paypal betalen, maar niet altijd.

Zitten 2 bezels bij, zwart en messing, eenvoudig te wisselen met een mesje of credit card, de strap is van Martu voor (destijds) 20 euro (tegenwoordig het dubbele zag ik)

Ja, je krijgt er een bezel bij. Ik weet niet hoe goed/makkelijk die te vervangen zijn, ik heb hem nog niet. :smile:

De zwarte zonder datum is uitverkocht helaas

Even geduld, komt om de 2 maanden weer op voorraad, daarnaast waart er ook een rond op het forum die steeds geflipt wordt voor €250, ik heb daarvan nog de gesp van de Armidafrane liggen volgens mij

Kent iemand nog andere alternatieven, misschien ook te koop in Nederland of buurtlanden?

watchrecon / secondhander :smile:

Heb liefste wel een nieuw exemplaar :slight_smile:

Ik zou overwegen om wat meer uit te geve en een Precista Prs-30 aan te schaffen

Romeinse cijfers vind ik niet mooi

Ancon Sea Shadow
399 euro
Diameter 45, vraag is of deze niet te groot is voor mijn pols. polsbreedte is ongeveer 55

Deels romeinse cijfers? X en XI zie ik in ieder geval.

Jaa i know, zie ik helaas vaker bij dit soort horloges

Omdat het bijna altijd (lompe) duikers zijn, ben ik zelf ontzettend fan van deze:

Net geen €400, en laatst stond er hier ook een te koop.

Klopt, heet een California Dial. Had Rolex ooit ook - tegenwoordig zie je het om een of andere reden vooral bij microbrand divers.