Hulp met identificatie GT Zakhorloge

Beste mede Horlogehobbyisten,
Laatst ben ik geinteresseerd geraakt in zakhorloges ( Ookal zeiden we dat we er nooit mee gingen beginnen :wink: )
Ik kocht deze zilveren 24 uurs dial horloge van een merk die ik niet meteen herkende,
Dus ik zocht naar het merk in de “clock and watch trademark index” van K. Kochmann. Hier vond ik ook geen extra informatie over de maker van het horloge. Dus ik besloot om op internet toe zoeken, ook zonder succes. Weet iemand op het forum meer over wie de maker is en de eventuele geschiedenis? (Als bijlage foto’s van het volledige horloge, de movement mark onder de wijzerplaat, en een close up van het logo)

DSC08707|690x452

Met vriendelijke Groeten
Elvis

2 likes

Bij GT denk ik aan Gideon Thommen

Beste Scudo,
bedankt voor de snelle reactie
Ik dacht ook meteen aan Thommen.
Maar het logo leek me anders.
Mvg
Elvis

Misschien moet je het Sinterklaas vragen? Hij weet vast nog wel waar hij het heeft gekocht 90 jaar geleden :grinning_face_with_smiling_eyes::grinning_face_with_smiling_eyes:

1 like

Het ligt toch anders. Het is niet Gideon Thommen.
Mikrolisk heeft het antwoord.

8 likes

Hartelijk dank! Leuk om te weten

Vandaag de Sarda chronometer uit elkaar gehaald om te reinigen en de veer te vernieuwen, kom ik ook het GT merkje tegen in het uurwerk.
Leuk om te weten dat het een Dodane uurwerk is. :+1: :smiley:

!

sarda dodane c

5 likes

Dit soort identificatie postjes, daar geniet ik altijd van. Goed gevonden @Scudo!.
Er is meer in Mikrolisk terug te vinden dan je denkt. Onmisbare site / database voor vintage horloge liefhebbers.

2 likes