Hulp met identificeren?

Beste horlogefanaten,
Ik kwam op Marktplaats onderstaand horloge tegen. Hij staat geadverteerd als een Poljot, maar dit komt nergens op het horloge terug. Ik heb al enkele uren het precieze model proberen te achterhalen, maar dit was mij nog niet gelukt. Ik hoopte dat een van jullie mij hierbij kon helpen.
Alvast bedankt namens een horloge-noob :slight_smile:

1 like

Mijn waarde, voor een paar tientjes koopt u een nieuwe echte Poljot, die btw bijna niet kapot te krijgen zijn :slight_smile:
Kijk eens op Ebay

1 like

juri levenberg classic met molnija uurwerk

2 likes

Het uurwerk lijkt me zo te zien geen poljot maar een Molnija 3602

1 like

Yep, de man van de glazen bodems :grin:

2 likes

Nieuw €248- http://www.ebay.com/itm/JL-CLASSIC-MOLNIJA-3603-Russische-mechanische-Uhr-russian-mechanical-watch-/380429040908?hash=item5893567d0c:g:xi8AAOSwZkJUSFFk

Tweedehands waarde schat ik op iets van rond de €100-
(persoonlijke mening)

1 like

Top, erg bedankt voor de snelle hulp! :smile:

Ik heb een soort gelijke. De avia classic 1. Uurwerk ziet er hetzelfde uit. Ooit gekocht voor €89 via dzvl. Is nu wel nog nieuw te koop zag ik voor iets van €250,-.

Het embleem op de 3 is van poljot.

In inderdaad zeker wel een Poljot. Juri Levenberg is de hofleverancier ervan. Prima horloge en zoals gezegd niet kapot te krijgen dat Molnija uurwerk. Enig nadeel zou misschien de luide tiktak kunnen zijn :slight_smile:

1 like

Helemaal niet verkeerd, deze Russische klok en @Scudo heeft 'm ook (ex @M_Singer ) [zie: http://www.horlogeforum.nl/t/show-hier-zowel-je-cccp-sovjet-union-als-russia-horloge/62644/118?u=harpoen]

1 like

De wat?

2 likes

Nou, mocht iemand er interesse hebben is dit de link naar de advertentie. Ik was vooral benieuwd naar het model voor in de toekomst.

https://www.marktplaats.nl/a/sieraden-tassen-en-uiterlijk/horloges-heren/m1161155420-poljot-classic-18-jewels.html?c=aba4801fe1dcfdf8e084fd4b2e0a17e&previousPage=mijnberichten

De beste man vraagt er rond de 50 euro voor dus sla je slag zou ik zeggen

Ja, precies hij tikt namelijk nogal LUID.

1 like

…de rikketikketikketikketik…je weet wel :slight_smile:

3 likes

Er is helemaal niks van Poljot bij. Het merkteken bij de 3 is een gestileerde JL…Juri Levenberg.
Het uurwerk is van een Molnija zakhorloge dat op zijn beurt weer gebaseerd is op een jaren 30 uurwerk van Cortébert die deze uurwerken vroeger leverde aan Rolex.

2 likes

die naadloos overgaat in “rakketaktaktaktak…”

1 like

Achteraf gezien als ik erover nadenk dan klopt dit wel. ‘Er is niets van Poljot bij’.
De vergissing bij mij komt doordat op het bijgeleverde certificaat gewoon Poljot staat. Dat komt waarschijnlijk doordat Juri alleen maar certificaten van Poljot heeft.

Wellicht ben je in de war met Julian Kampmann van poljot24.de die dan wel weer veel origineel Poljot spul verkoopt :grin:

edit: Juri Levenberg doet overigens wel veel moeite om met zijn producten een Poljot indruk te wekken, zie ook het logo van mijn Pilot.

Je weet toch. Een halfleeg doosje Tic Tac die erg veel lawaai in je broekzak maakt. TIC TAC TIC TAC. Gek word je ervan.

1 like