Hulp met keuze GMT Master II of Submariner Date

Persoonlijk, maar ik zou zeker voor de Sub gaan. Veel meer in balans.

2 likes

Ik absoluut de GMT, mooie complicatie en wat sprekender dan de sub.

1 like

Sub voor mij.

Ik heb niks met groen maar dat doet er niet toe . Verder vind ik kleinere urenmarkers veel subtieler tenzij het een 5513 met maxi dial is.
In combinatie met de mooiere Rolex kroon(op wijzerplaat) en rustigere bezel een mooier totaalplaatje.
Neemt niet weg dat de gmt ook prachtig is.

2 likes

GMT zou mijn keuze zijn. Dan wel een oplossing zoeken voor de gepolijste middenschakels, maar dat moet lukken.

1 like

Ik ga voor de SUB liefst de 114060, ik vind loep maar niks.
Een mooie rustige stoere Duikert.
Met loep… Geen zwarte.
Dan misschien even doorsparen voor een GMT Batman.
Of SUB Hulk.
Mijn fav. en mening.

2 likes

Dit is wat ik recent schreef ik het n.a. topic van mijn GMT - Master II:

Voorbereidend op de aankoop heb ik de Sub No Date 114600, Hulk 116610LV en deze GMT - Master 116710LN vergeleken.

Bij de Sub No Date kreeg ik hetzelfde gevoel als uiteindelijk bij de Speedmaster Pro die ik recent heb verkocht: “is dit het nou?”. Ik durf het bijna niet te schrijven maar “enigszins saai” is de juiste gedachte omschrijving. De Hulk is op zich een mooi horloge maar, ondanks de mooie sunburst, hangt het groen tegen “het goedkope” aan. Ook ben ik bang dat ik het op langere termijn minder zou gaan waarderen.

Bij de GMT - Master 116710LN had ik wel direct het “wauw” gevoel en dat is 'm dus geworden. Ik moet bekennen, de datumpukkel en sterwijzer wennen opmerkelijk snel…

Dat geldt inmiddels ook voor de PCL. Als je ze niet te vaak poetst, valt het niet eens zo op dat ze glimmen.

Tot zover…

Grt. Marco

3 likes

Tussen deze twee zou ik voor de submariner gaan, echt een veelzijdige klassieker. De zwarte GMT is het vind ik “net niet”. Maar een pepsi GMT of een sub, dat is een heel ander verhaal :wink:

2 likes

Ben toch wel iets afwijkend blijkbaar want ik zou per direct , zonder twijfel absoluut voor de GMT gaan.
Die sub (met of zonder datum) is al zovaak gekozen, vind de GMT een veel mooiere keuze.

Maar goed, mijn keuze dan…
Pieter.

3 likes

Gewoon mooi!

4 likes

Of op jubilee

4 likes

Ehh?

Als ik alleen deze 2 keuzes had ,dan de submariner op een mooie dikke leren of rubberband.

3 likes

Mag ik als alternatief nog even de (zwarte) Expl II in de groep gooien? De 42mm met maxi-dial!

1 like

Deze? :wink:

6 likes

WOW!!

Meer niet

Bedoelde eigenlijk de versie met stalen bezel.

Ik vind ze allebei vrij saai. Zou gaan voor een 16710, waarvan je de inserts kan wisselen. Of een BLNR.

1 like

Scotchbrite pads! :wink:

Deze bestaat (nog) niet.

2 likes

Persoonlijk zou ik gaan voor de BLNR.

1 like