Hulp met markering op kaliber

Ik heb een lotje met 13ligne kalibers binnen gekregen voor mijn trench horloge verzameling. Een leuke puzzel voor de avonduurtjes om te kijken wat voor kalibers er tussen zitten.

Nu zat onderstaand uurwerkje ertussen waarbij ik er vanuit ga dat het een FHF-5 is.

Alleen kan ik het merkje wat er ook bij opstaat niet plaatsen:

Of is dit toch de stempel van Ernest Borgel et Cie?

2 likes

Ik zie er een kont in :joy:
Maar het zal vast wel een serieuzere betekenis hebben…

1 like

Mikrolisk:

Uit Fleurier. Mogelijk FEF-uurwerk ? Ik ken het i.i.g. (nog :slightly_smiling_face:) niet.

5 likes

Bovet was een horlogemaker die interessante aanpassingen/modificaties van uurwerken gemaakt heeft.

2 likes

Kun je ook een foto van de wijzerplaatkant plaatsen?
De vorm van de tiretteveer (als die er is) is gewoonlijk erg behulpzaam bij het uitelkaar houden van kalibers die erg op elkaar lijken.

1 like

Ik zal binnenkort de wijzerplaat eraf halen, maar dat heeft enige voorbereidingen nodig ivm radium

1 like

Inderdaad,
Zoals ik aangaf, is het volgens ranfft een fhf-5

Bij het uurwerk van Ranfft zit de cliquet (geen idee hoe dat in het Nederlands heet) op een heel andere plaats dan bij jouw uurwerk.
Dus heb ik mijn twijfels mbt FHF5
Na het weekend kan ik eens kijken of ik iets kan vinden

1 like

Daar sluit ik me bij aan.

1 like

Verrek ja, ik haal 2 uurwerkjes die ik heb liggen door elkaar qua kaliber
Fhf5 hoorde bij deze

2 likes

Flume heeft niets te bieden en Ranfft ook niet helaas.

1 like

TIM… de Rohrschachtest kende ik… maar dit?? Moet ik me zorgen gaan maken om je geestelijke, eerder is het eerder een lichamelijke gesteldheid?

Te lang alleen op je kamertje aan calibers gesleuteld? Hahaha…

3 likes

Haha nee gewoon gezonde jeugdige humor :grimacing:

2 likes

Wij noemden dat vroeger onderbroekenlol… maar ja ik ben een ouwe knar…

3 likes

AS 137 was mijn eerste gedachte bij dit plaatje. Maar die is op sommige punten toch anders…