Hulp met mijn Tissot perpetual calendar

Vanavond mijn eigen Clown vanuit zijn tijdelijke rustplaats gehaald. Met de aanvullingen van de afgelopen tijd heeft hij weinig polstijd mogen hebben. Tot mijn grote verbazing stond de ‘dag aanduider’ op de 11uur marker… Na de handleiding erbij gezocht te hebben en de wijzers terug te resetten en de datum goed te zetten merk ik dat de wijzer erg raar doet…

:persevere: voor de duidelijkheid na het indrukken gaan de maand en dagaanwijzer netjes naar de plaats waar ze horen echter de datumaanwijzer tikt heel vreemd…

Toen ik hem na het inspecteren neerlegde hoorde ik wat rammelen… :cry: iemand die een goede horlogemaker weet die hier raad mee weet? :triumph:
Dit horloge zo’n vijf jaar terug gekocht ongeveer.

Alvast bedankt voor eventuele tips :+1:

Batterij bijna leeg?

2 likes

Het lijkt inderdaad dat de batterij bijna leeg is.

2 likes

@wbcoupe @koetsjh het is niet de secondewijzer he die jullie zien, de secondewijzer is de kleine dial boven de zes en die loopt eigenlijk gewoon door. Zou het dan alsnog de batterij kunnen zijn?

Bedankt voor jullie reacties!

1 like

Klopt, ik heb hem zelf gehad.

Recent ook een Tissot chrono, batterij leeg, wel lopen, maar de chrono wijzers resetten niet meer, of half.

Na de batterij vervangen liep hij weer als een trein.

Het is een poging waard. :wink:

1 like

Staat de ‘0’ positie wel op de goede plek (crown naar positie 2 en dan bovenste pusher indrukken geloof ik)? Neem aan dat je dat al geprobeerd hebt, maar just to be sure :slight_smile:

Horloge hoort op die positie namelijk op mon jan 1 te staan, en hij staat hierbij nu op tue jan 29

1 like

Yes heb eerst alle wijzers gereset, naar mon Jan 1, maar heeft niets geholpen :expressionless:

1 like

Dankjewel, na een tijdje eindelijk tijd gemaakt om batterij te bestellen en kastsluiter pers. Draait weer als een tierelier en inmiddels om de pols! Dankjewel nog voor de reactie :+1:

4 likes

Top! Goed om te horen. Geniet er weer van!

1 like