Hulp met Ruhla Digi 73 gevraagd!

Hallo medehorlogeliefhebbers!

Ik ben Robert uit Leiden en ben een groot liefhebber van horloges uit de USSR, Rusland, Wit-Rusland en andere arbeidersparadijzen van weleer. Mijn geliefde heeft mij afgelopen december voor ons trouwen een schitterende Oostduitse Ruhla Digi 73 gegeven. Wat een geweldig cadeau! Helaas loopt het horloge slecht; leg je het neer, dan stopt het binnen 1 a 2 uur, houd je het om dan loopt het langer maar zeer onregelmatig.

Ik heb mij laten vertellen door medeforumlid Pajero dat zich onder de leden kenners bevinden die in staat zijn om reparaties te verrichten aan dit soort horloges. Vandaar natuurlijk mijn vraag: zou zich hier iemand misschien willen wagen aan het opnieuw tot leven wekken vann mijn mooie Ruhla? Uiteraard worden allle kosten vergoed.

Bedankt en ik hoop van jullie te horen,

Robert

bump

Hallo,
Ik kan het verkeerd begrijpen maar waarom breng(t) u of u vrouw hem niet terug naar de leverancier/juwelier, kopers garantie?

Mvg,

Hi,

Het horloge is van een particulier in Duitsland via Ebay gekocht. Mijn vrouw heeft de verkoper gecontacteerd, deze zegt dat de Ruhla bij hem nog liep (uiteraard!). Hij neemt hem natuurlijk ook niet terug. Dus zodoende…

Ik denk dat garantie niet echt gaat lukken, is volgens mij een vinrtage, of zit ik er naast? Is het zoiets?

Hallo Jaap-Wim,

Bedankt voor je reactie, maar ik zie slechts een rood kruisje.

Post is geweijzigd. En nu dan?

Nagenoeg dezelfde!

Alleen staat bij mij i.p.v. waar bij jouw exemplaar het woord “digital” staat, de woorden “digi 73”.
Ook staat onderaan de wijzerplaat “made in GDR”. Verder precies hetzelfde.