Hulp met Seiko Sportsmatic Deluxe

Beste forumleden,

Uit het blauwe gedeelte een paar maanden terug deze bijzondere Seiko gevist. Ik vind het een erg leuk horloge, maar drie dingen staan mij een beetje tegen:

  • Het acryl glaasje heeft een aantal wat groter krasjes en is dof, ook na behandeling met poetsmiddel. Een nieuw glaasje zou mooi zijn.
  • Het bandje zou ik graag willen wisselen voor een leren exemplaar. Heb alleen maar goedkope bandentools en deze mesh lijkt niet makkelijk te verwijderen …
  • Het horloge zou een ‘opfrisbeurt’ kunnen gebruiken (heel licht polijsten).

Aangezien het me erg zonde lijkt de Seiko te verpesten, vraag ik me af of er iemand van het forum is die dit zou kunnen doen? Eventueel in omgeving Lelystad en anders moet het horloge heen en weer gestuurd worden. Vanzelfsprekend tegen vergoeding van de materialen, arbeid en verzendkosten. Liefst een hobbyist en geen professionele horlogemaker m.b.t. de kosten :joy:

Hoor het graag als iemand dit kan doen of een juiste persoon weet!

vwb het glaasje (mits kunststof) zou je eens kunnen kijken in dit topic :point_down:t3:

Band lijkt me met een simpel haakje voor banden + wat concentratie en een vaste hand makkelijk te doen hoor… Niet te bang zijn joh…

Kast zou ik niks aan doen. Mag na ruim 50 jaar best wel wat “leven” op te zien zijn hoor…

Just my two cents.

Gave Sportsmatic btw…

1 like

Leuk gedaan! Wil alleen wel echt een nieuw, blinkend glaasje. Denk dat dat een kwestie van smaak is (vintage in ere houden of zo ‘clean’ als mogelijk). Dit ronde exemplaar zal ook makkelijker vervangen kunnen worden als die bijzondere vorm van jouw Seiko lijkt mij.

Weet je misschien waar ik zo’n tooltje aan kan schaffen?

Thanks :blush:

In dit geval zou ik gebruiker Aad57 een berichtje sturen. Dat is toch wel één van de betere vintage Seiko sleutelaars hier op het forum. Echte vakman, heeft mij ook al eens tegen een zeer schappelijke prijs geholpen met een vintage Seikomatic.
Ik weet zeker dat als je een bandje ergens koopt en deze mee stuurt of mee geeft, dat ie die er als service voor je er op zet…

1 like

Bedankt voor de tip! Ik ga hem een berichtje doen :+1:

1 like