SUPER GAVE vintage SEIKO 4004 met apart Decagoon glaasje bj.1976

Graag wil ik jullie vandaag iets heel gaafs laten zien (voor de liefhebber dan​:crazy_face::crazy_face:)

Recent heb ik deze seiko 4004 quartz uit 1976 op de kop getikt via Ebay. Het horloge trok me aan vanwege het aparte Decagoon glaasje. Ik kan de juiste of officiële benaming niet vinden, dus ik hou maar even de wiskundige benaming van deze vorm aan, de decagoon (een vorm met 10 hoeken en 10 zijden).

Het horloge zag er uit alsof het een ruig leven achter de rug had en had een soort van asbak-lucht om zich heen. Dit laatste is echt niet overdreven. Bij vastpakken rook je echt direct een heftige tabak/asbak geur. Ik had dit eerder nog nooit bij een horloge meegemaakt.

Ik had al eerder een keer een post gelezen over mede forummers die met een soort multi-nagelvijl plexiglas glaasjes hebben opgeknapt. Dus ik heb dat ook maar eens geprobeerd. Ik heb in 5 stapjes deze vijl gebruikt.


Het resultaat mag er zeker wel wezen. Verder heel voorzichtig het kastje lichtjes wat gepolijst, maar niet te veel, want het horloge miste al het meerendeel van de gold plating. Daarnaast mag het van mij best wel zichtbaar zijn dat dit horloge al ruim 44 jaar een ruig leven heeft.

Hieronder nog wat foto’s van het eindresultaat en van het proces van het glaasje poetsen. Gelukkig is de vieze tabakslucht na de grondige poetsbeurt inmiddels weg.

29 likes

Netjes hoor :ok_hand::ok_hand:

1 like

Leuk, nog niet eerder dit model gezien :+1:

1 like

Klaar voor de volgende 44 jaar, :+1:
Veel draagplezier

1 like

Mooi horloge, al zou ik het liever in doublee of staal zien.
Een decagoon is een tienhoek en een decaëder een tienvlak.

1 like

:point_up:t3:Aha, ok… Ik zit al een tijdje niet echt meer in deze materie. Weer wat geleerd…
Ik was in de veronderstelling dat een decagoon een figuur is met 10 zijden en 10 hoeken, En dat een decaëder een object is met 10 vlakken. Zoals bijvoorbeeld een 10-vlakkige dobbelsteen.

Klopt, een decaëder heeft tien vlakken. Het moet een decagoon zijn.
Toch maar even opgezocht.
Bron: Wikipedia

1 like

Een rookglas ? :rofl: Leuke vondst en een mooi eindresultaat :+1::ok_hand::clap:

2 likes

Erg netjes gedaan! Veel plezier nog met deze apart vormgegeven Seiko! Top vondst.

1 like

Thanx allemaal… Iemand nog een idee of inspiratie voor een geschikte horlogeband voor deze beauty? 18mm aansluiting? Zit zelf te denken aan een kek kleurtje exotisch leder? Iemand nog iets in de aanbieding?

Mooi opgeknapt glaasje zo :ok_hand:t2:

1 like

Prachtig !
Mooie actie, mooi resultaat !

1 like