Hulp: Nieuwe samenstelling collectie

Optie1 top! Niks meer aan doen, misschien iets meer kleur?

Heb een beetje dezelfde zoektocht. Zit nu aan de volgende combi:
Toolwatch: Damasko DS30/Sinn 555a of Archimede Outdoor 39
Duiker: archimede Sporttaucher

Begin kleine Duitse horlogemakers steeds leuker te vinden.

Succes met je zoektocht!

1 like

Optie 2 had zomaar binnen mijn collectie kunnen liggen. Wat is die emz3 toch een mooi gereedschap.

De Aquis is een klasse horloge en een mooi Longines op rubber… VHP heeft een leuke „battery save mode“… dus ideaal mocht het een paar dagen liggen

Heb nog een mooie wel op leer…oris bŕasbear…als duiker blauwe plaat niet te groot fullset…

Oris en Sinn. De Rado hierboven van @Cihanski is ook erg fraai!
Met een dergelijk mooi budget bij voorkeur Europees.

1 like

5 likes

Seiko SPB187

Sinn 556i op fine link. Kan ook mooi op rubber

2 likes

Optie 1 no doubt, Oris Aquis op rubber ga je heel veel plezier aan beleven .
Ben nog steeds verliefd op de mijne :heart_eyes:

1 like

Optie 1 en dan eigenlijk de oris en de tudor :heart_eyes::heart_eyes:

Mijn Aquis verveeld nooit!

2 likes

Saaa-haaaaiiii :yawning_face:
Optie 1, of een Seiko erbij (maar dan niet de Alpinist).

2 likes

Sowieso de Sinn! Dat is echt een geweldig horloge.
En dan de Tudor erbij, of de alpinist.

4 likes

Optie twee omdat: alpinist

5 likes

Optie 1 spreekt mij het meest aan. Zelf zou ik dan de Sinn in het blauw nemen zoals vaker getoond door @Amice.

Een optie 4 met onderstaande Seiko en een Sinn 856 lijkt mij ook gaaf!

EDIT: bij een Sinn op rubber zou mijn voorkeur wel uitgaan naar een geïntegreerde band; staat mooi clean!

2 likes

Wat een hoop leuke ideeën en verschillende opties.

Halios spreekt mij op de één of andere manier niet heel erg aan. Geen idee wat dat is want ze maken mooie horloges.

Dit zijn wel interessante opties. Kende vooral de Weiss Watch Company nog niet.

Twee duikers is voor mij toch wel wat te veel van het goede.

Dit is wel een interessante, die Longines Conquest VHP. Kende dit horloge nog niet zo goed, zou het dan wel in combinatie met een Aquis doen.

Wil het persé verdelen of twee horloges, vandaar dat ik ook mijn Seamaster verkoop. Gewoon om weer wat nieuws te proberen.

Maar wel eentje met goede ideeën, allebei echt toffe horloges waar ik mij eens in ga verdiepen.

De Seamster is een geweldig horloge maar merk dat ik soms toch te voorzichtig ben en ik echt de horloges wil gebruiken waarvoor ze zijn bedoelt. Daarnaast wil ik iets meer afwisseling in de collectie.

Binnen budget best lastig en ik vind de Uemura net niks!

Nee, maar mijn hoofd wel! :sweat_smile:

Dit zou wel eens een interessante kunnen zijn inderdaad. Zelfde als jouw tip @DPJ! :slight_smile:

Ja, echt een mooi horloge. De twijfel gaat nu tussen de EMZ3 en een Oris Aquis. Alle op rubber, dan kan ik het horloge daarnaast ‘gewoon’ op staal dragen zoals de Longines VH3.

Wat een mooi horloge, zoals hierboven ook aangegeven de Sinn of de Aquis dus.

Zeker een interessante optie alleen vind ik de Seiko niet zo mooi als dat vele liefhebbers wel vinden.

7 likes

Een Seiko en een Sinn

Klaar ben je👍

3 likes

Heb je als field watch trouwens een Serica overwogen? Niet zo ‘tool’ als een Sinn maar een classy ding met een mooie afwerking voor een lagere prijs.

Deze had ik inderdaad gezien alleen zijn voorlopig uitverkocht, twijfel ook nog over de brede bezel.

1 like

Erg fijn horloge die heb ik met veel plezier gedragen.

1 like

Ik zat gisteren te zoeken naar het horloge en had inderdaad gezien dat je er eentje hebt gehad. Erg mooi horloge! Ga eerst voor de toolwatch, waarbij de archimede nu m’n voorkeur heeft :slight_smile:. Daarna komt de duiker!

1 like