Met de verkoop van mijn Seamaster en de onrust binnen de collectie komt er ruimte vrij een tweetal nieuwe horloges voor een budget van om en nabij de 3000 euro. In deze heb ik jullie hulp nodig. Aan de aanwinsten zitten er een aantal eisen:
1 duiker en 1 toolwatch/sportiever horloge;
Maximaal 43mm afhankelijk van hoe het model valt (Aquis valt bijvoorbeeld relatief klein);
Zwarte of blauwe wijzerplaat;
Horloges mogen nieuw en of tweedehands zijn;
1 horloge op staal en 1 horloge op rubber, welke maakt niet heel veel uit;
Budget mag volledig op maar hoeft natuurlijk niet.
De huidige collectie bestaat uit een G-Shock, Hamilton itra-matic(dress) en vintage diver en een Tissot PRX.
Hieronder al wat mogelijk opties qua combinaties: Optie 1: Oris Aquis op rubber en een Sinn 556I
Welke optie zou jullie voorkeur hebben? Vinden jullie dat ik horloges over het hoofd zie welke passen binnen de eisen en echt veel beter zijn in jullie optiek dan bovenstaande?
Een sinn/damasko en een Halios?
Er staat van elk eentje in de blauwe hoek. Heb je nog de helft over van je budget voor een dress watch. Oh ja, je zal ook nog een stalen band moeten bijkopen.
Bij optie 1 zit je met een hockey puck opgescheept. De Tudor van optie 3 is bijna clownesk en de Seiko te groot.
Optie 2 is een prachtige Sinn en een mooie Seiko maar dan wel graag in een andere kleurstelling.
Ik zou voor iets meer verschil gaan. De vhp longines bijv draagt super op rubber of ga voor een seiko pressage/sarx015/sarb icm met de ezm3 of iets sprekenders!