Hulp: Nieuwe samenstelling collectie

Liefhebbers,

Met de verkoop van mijn Seamaster en de onrust binnen de collectie komt er ruimte vrij een tweetal nieuwe horloges voor een budget van om en nabij de 3000 euro. In deze heb ik jullie hulp nodig. Aan de aanwinsten zitten er een aantal eisen:

• 1 duiker en 1 toolwatch/sportiever horloge;
  • Maximaal 43mm afhankelijk van hoe het model valt (Aquis valt bijvoorbeeld relatief klein);
  • Zwarte of blauwe wijzerplaat;
  • Horloges mogen nieuw en of tweedehands zijn;
  • 1 horloge op staal en 1 horloge op rubber, welke maakt niet heel veel uit;
  • Budget mag volledig op maar hoeft natuurlijk niet.

De huidige collectie bestaat uit een G-Shock, Hamilton itra-matic(dress) en vintage diver en een Tissot PRX.

Hieronder al wat mogelijk opties qua combinaties:
Optie 1: Oris Aquis op rubber en een Sinn 556I

Optie 2: Sinn EZM 3 en een Seiko Alpinist

Optie 3: Tudor Black Bay 41 en een Seiko SPB077

Welke optie zou jullie voorkeur hebben? Vinden jullie dat ik horloges over het hoofd zie welke passen binnen de eisen en echt veel beter zijn in jullie optiek dan bovenstaande? :slight_smile:

Laat het me weten en alvast bedankt!

3 likes

Optie 3

Een sinn/damasko en een Halios?
Er staat van elk eentje in de blauwe hoek. Heb je nog de helft over van je budget voor een dress watch. Oh ja, je zal ook nog een stalen band moeten bijkopen.

Of die Seiko uemera (capt willard)?

Eeeeh :thinking: 1 of toch 3 :thinking:… Ja toch 3 :upside_down_face:

1 like

Een Damasko en een Grand Seiko zou ik een mooi duo vinden.

Van jouw opties, vind ik 1 de mooiste.

1 like

Ik heb onder andere deze 2 in mijn collectie:

Ik zou dus zeker voor je eerste optie Oris gecombineerd met je 3e optie Seiko gaan.

2 likes

Er staat een mooie Seiko Spb 187J1 in het blauwe gedeelte. 42mm duiker met blauwe wijzerplaat met de kop eraf.

Kun je aanvullen met de Benrus type 1 limited edition, iets van mkII of Weiss watch company…

Succes met de zoektocht!

Bij optie 1 zit je met een hockey puck opgescheept. De Tudor van optie 3 is bijna clownesk en de Seiko te groot.
Optie 2 is een prachtige Sinn en een mooie Seiko maar dan wel graag in een andere kleurstelling.

Black Bay 41 uit optie 3 en Seiko SPB149J (stalen en rubber band meegeleverd) super combi…

4 likes

optie 4 heb ik :
Aquis blauw op staal
image
zwarte MM200
image

3 likes

Optie 5: longines conquest vhp + seiko spb143. Gooi eentje op rubber en klaar.

1 like

Tudor plegaos op rubber met een staleb band kan je wissel 2 vliegen 1 klap

2 likes

Totale newbie hier en super geïnteresseerd in de modellen die besproken worden (Oris fan in wording merk ik zelf…)

Mag ik dan wel twee alternatieven voorstellen? Ik hoop het wel, here we go:

Rado Captain Cook 42mm:

MKII Cruxible Hellion:

7 likes

Je Seamaster was eigenlijk veel mooier dan alle voorgestelde modellen :zipper_mouth_face:

5 likes

Helemaal geen verkeerde keus👍

1 like

Ik zou voor iets meer verschil gaan. De vhp longines bijv draagt super op rubber of ga voor een seiko pressage/sarx015/sarb icm met de ezm3 of iets sprekenders!

Tudor Black Bay en een Seiko Uemura SPB153

Hebben je horloges ruzie met elkaar dan?

:wink:

2 likes

Waarom koop je niet 1 mooi horloge voor het budget?

Bijvoorbeeld de pelagos?

2 likes

optie 1!

Dit, maar dan de Sinn met de blauwe plaat :ok_hand:

1 like