Hulp nodig bij aanschaf Panerai

Hallo allen,

Ik ben in onderhandeling over een Panerai 111 uit 2003. De verkoper geeft aan dat het een 100% echte Panerai is, met alle toebehoren.Ik twijfel echter en dat komt vooral doordat het certificaat niet met een dealerstempel is bestempeld. Ook heeft de verkoper mij duidelijke foto’s gestuurd. Zouden de experts van dit forum mij uitsluitsel kunnen geven of dit een echte Panerai betreft? Bij voorbaat dank!

Ben geen Paneraikenner en dit merk wordt net als bijv. Rolex, Omega, IWC vaak (goed gelijkend) nagemaakt. Papieren zeggen echter niet zo veel. Die zijn, al dan niet echt, op beurzen en Internet te koop. Bij echte horloges en echte papieren wordt niet altijd een dealerstempel gezet omdat ze afkomstig zijn uit de “grijze handel”. En dat zijn originele horloges die door dealers zijn doorgschoven naar deze handelaren, vaak om hun omzetaantallen en targets te halen. Niet mis met die horloges, maar dus vaak geen stempel op de papieren. Ik weet niet waar de verkoper van dit horloge zit, maar je kunt vragen of de verkoper er bezwaar tegen heeft om het samen op echtheid te laten controleren bij een dealer. Als hij bezwaar heeft of smoesjes verzint dan weet je genoeg… Succes!

Dank voor je reply! Trouwens een toevoeging op mijn eerdere start van het topic: de verkoper zegt het horloge te hebben gekocht bij Fleurons en Prins in Leeuwarden.

Misschien eens contact opnemen met hen? :slight_smile:

Gr. Glenn

Ik zie zo niets raars (geen garantie). Is een F serie, wat ook op 2003 wijst.

Ook al zegt het niet heel veel, kenmerk op het gefotografeerde deel van het pasje klopt ook.

Het lijkt mij een echt horloge. Replica’s hebben een ander incabloc. Of het uurwerk is aangepast.

Ik zou in ieder geval samen met de verkoper naar een AD gaan om het te verifiëren.

Heb even een plaatje van het net opgezocht van de panerai 111, f serie, met daarbij een duidelijke blik op het uurwerk:

Misschien zo beter te vergelijken met de foto’s die ik postte…

Oh, nog vergeten: Dank voor alle hulp tot nu toe!

Ziet er goed uit…

Kruit1984 Schreef:

Hallo allen,
Zouden de
experts van dit forum mij uitsluitsel kunnen geven
of dit een echte Panerai betreft?

Nee :). Want foto’s kunnen nooit uitsluitsel geven. Er kan mee geprutst zijn of niet eens van het horloge zijn dat de verkoper daadwerkelijk aan je zou leveren.

Met dit soort horloges, net als met bv Rolex, is er zo ontzettend veel namaak. Ook hele goede namaak, want het loont om die horloges na te maken. Ze gaan zelfs zo ver om de neppers van echt goud te maken. Dat geeft wel aan dat niets te gek is. Er is een levendige handel in authentieke onderdelen, doosjes en ook uurwerken om de koper over de streep te trekken.

Wat je kan doen is de originele dealer bellen en navraag doen (een jaar of wat geleden kwam er nog een topic op dit forum voorbij waar bij navraag bij de originele dealer bleek dat de verkoper een oplichter was!) en bij aanschaf het horloge laten controleren bij een AD. Het niet stempelen komt wel vaker voor, dus dat hoeft niet iets slechts te zijn.
En hou de 2 bekende adagia in je achterhoofd: ‘it it’s too good to be true, it most likely is’ en ‘buy the seller, not the watch’.

Je zegt de verkoper had het horloge bij Fleurons en Prins gekocht?

Dan kun je allicht een belletje eraan wagen…

Of samen met de verkoper naar een AD gaan en daar de deal afhandelen. Heeft de verkoper er wat op tegen naar een AD te gaan, dan weet je hoe laat het is.

De de 2 adagia van “Paradigm” hou die in je achterhoofd!

Succes

Kruit1984 Schreef:

Hallo allen,

Ik ben in onderhandeling over een Panerai 111 uit
2003. De verkoper geeft aan dat het een 100% echte
Panerai is, met alle toebehoren.Ik twijfel echter
en dat komt vooral doordat het certificaat niet
met een dealerstempel is bestempeld. Ook heeft de
verkoper mij duidelijke foto’s gestuurd. Zouden de
experts van dit forum mij uitsluitsel kunnen geven
of dit een echte Panerai betreft? Bij voorbaat
dank!

http://i1223.photobucket.com/albums/dd509/Mark1984
02/100_2532_zpsdb73ca78.jpg

http://i1223.photobucket.com/albums/dd509/Mark1984
02/100_2531_zps7ba60c4d.jpg

http://i1223.photobucket.com/albums/dd509/Mark1984
02/100_25641_zpsce892047.jpg

pb