Ooit ben ik begonnen met mechanische klokjes aan het spelen en verzamelen.
Laatste paar jaartjes vind ik voor het dagelijkse dragen met een quartz time-only(no date) naast mijn gelieve G-shock 5600 ook helemaal niet verkeerd en eigenlijk heel goed.
Ik ken Ebel al lang en ik vind hun horlogeband zeer fijn.
Dus kwam ik deze Ebel 1911 horloge tegen met een zeer interessant wijzeplaats.
Hij komt met enkel dial index nummer “5” op een piep zwarte wijzerplaats.
Dit klokje kent een referentie van 9187241, dus hoop ik iemand met meer kennis mij kan helpen over wat voor serie of collectie dit klokje behoort.
En heeft dat “5” een speciale betekenis?
De referentie die je noemt is het referentienummer van een 1911 senior staal herenhorloge.
Achter dit nummer hoort nog een / en daarachter 4 cijfers die de lederenband code aangeven en de wijzerplaat.
Bij dit horloge belangrijk dus want met de wijzerplaat onderscheidt dit horloge zich.
Referentie van dit specifieke horloge is 9187241/ 5.35 en op dat puntje moet een getal staan dat de indexering aangeeft.
9 = Staal
187 = caliber 187
2 = collectie 1911
4 = senior ( maatvoering )
1 = standaardafwerking
dan achter de /
5 = zwarte wijzerplaat
. = indexering soort ( blijkbaar is dat bij dit horloge code 55 )
35 = lederen band ( met daarachter het type band in dit geval band 136 )
Weet wel dat deze banden nagenoeg niet meer aan te komen zijn en er is voor zover ik weet ook niemand die ze nog kan produceren.
ja, tis een klokje van 2010~2015 en quartz.
Dus zag ik idd op de bay wat aanbods in VS van 850~950USD.
Aangezien momenteel de keurs en invoerkosten, heb ik idd nog niks onder de hamer gedaan.
maar heel veel dank voor je tips, dat bevestigt me iig heel wat iets.
Super leuk voor de info, die kan ik zeker wat mee.
Die band referentie 3524N heb ik ook van alle internet foto’s vernomen en is momenteel iig moeilijk te krijgen ja.
-3542N (SKU EB589)
-Made to fit Ebel 1911 Senior
-Case / buckle: 20mm / 18mm
Zal dan een oplossing om een metalen wave of 3deleige SS band met aanzet van 20mm kunnen daarop passen?
Wave band past zeker niet en de 1911 band kan passen maar dan moet je wel een band uit het juiste jaar hebben ivm dikte en ronding van de eindstukken. ( er zijn verschillende types 1911 banden , code van de band was in de periode van dit horloge code 65 )
Je zegt trouwens dat het horloge uit de periode 2010 - 2015 is maar dat klopt niet, naar mijn idee is het horloge uit 2005/ 2006.
Dat zal echt super nuttig info zijn.
heel veel dank
Ook dank voor de correctie.
ja volledig mee eens, zag idd van Rightrime dat eentje pre-own verkocht werd in 2011.
Misschien toch een andere vraag aangezien wij eenmaal over Ebel banden zijn:
Jaren geleden heb ik met een Epos jumphour bij een juwelier trade-in plus cashup een Ebel 9137240 met een 1911 band weten te bemachtigen.
Het is een van de weinig wijze keuzes na heel wat jaartjes met klokjes te spelen heb tot de dag van vandaag nog kunnen genieten van het klokje.
Ik zag dat bij een wave band van 22mm wel kan passen op een oude Ebel Ref.9134901 1911 El Primero.
Ga dit metalen bandje ook op mijn 9137240 passen?
Indien ja, wat zal de typenummer zijn voor deze waveband?
Hopelijk weet jij een antwoord hierop.
nogmaals veel dank ~~
Goedemorgen, nee deze gaat helaas niet passen.
Is een totaal andere kast en ook hier heb je weer te maken met de dikte en ronding van de kast die afwijkend is.
De 1911 schakelbare is op beide horloges geleverd en hoewel optisch hetzelfde zijn dit niet dezelfde banden.
Ter info : de 9134901 is een horloge uit de Sport Classic collectie en de 9137241 is een horloge uit de 1911 collectie.
De referentie van de Sport Classic band ( met de golfjes ) is overigens code 25. ( en ik dacht code 20 voor de hele oude Sport Classic band met de inkliksluiting die op de eerste Sport Classic horloges zaten.