Hulp nodig bij kiezen (seiko) duiker met mesh

Hallo Allemaal,

Ik ben op zoek naar (seiko) duiker tot 250 euro (tweedehands), welke goed staat bij een mesh band. Hierom zat ik zelf te denken aan een zilveren kast. Hebben jullie nog suggesties, of misschien één in de verkoop?

Een (custom) voorbeeld, welke ik erg mooi vind:

Dat is een gemodde SKX007 als het goed is. Hele fijne horloges, veel bang for the buck. Ik draag die van mijn eigenlijk elke dag, draagt heerlijk. :smile:

Die jij hebt gepost is inderdaad een mod, als je zelf handig bent kan je dat zelf, anders zijn er nog wel opties om dat voor je te laten doen.

Welkom, Jesse!
Horloge op de foto is zeker geen SKX007. Maar een ouder type. Weet niet exact welk. Maar een SKX007 lijkt hier wel op en lijkt mij inderdaad een prima keuze!

Dank voor jullie reacties! Ik ben redelijk nieuw en onervaren, maar had na enig research hier al begrepen dat de skx007 en BFK goede value for money waren. Weten jullie toevallig ook welke prijs hiervoor een redelijke is?

Welkom Jesse,

Je begint goed met deze horlogekeuze :+1:, ga je zeker geen spijt van krijgen.

Je kan zoeken op bv Ebay, maar binnen dit forum is een zeer bekende seller/modder bekend waar je ook eens kan informeren. Zoek maar eens op: robbie409 :wink:

Succes!

BFK, ofwel SKA371 en 369 (Pepsi-uitvoering) en SKX007, 009 en 011 bieden inderdaad heel veel horloge voor je geld. Maar eerste type is wel een Kinetic horloge. Ik vind dit een fijn systeem, want je hebt de nauwkeurigheid en schokbestendigheid van 'n quartz met de aandrijving door een rotor, net als een automaat. Maar de rotor laadt een accu op, waardoor je máánden gangreserve hebt. En dat vind ik echt top. Maar, je moet een Kinetic wel regelmatig dragen. Dus voor sommige mensen, bijvoorbeeld wanneer je heel veel horloges hebt, is dit niet handig. De SKXen zijn automaten. Simpel en doeltreffend. En dit specifieke type, met 7S-uurwerk is door en door beproefd en ijzersterk. Tikken vrolijk 20 jaar door, zonder service (beter van wel, natuurlijk). Daarnaast is de SKX door z’n vorm en profiel niet heel erg gevoelig voor krassen en deuken. Inmiddels is dit type een echte klassieker. En het lijkt er sterk op dat Seiko na 20 jaar de productie gaat stoppen. Op dit moment is de productie in ieder geval al teruggeschroefd. Enige opmerking over dit horloge is dat het geen hacking- en handwindingmogelijkheid heeft. Je kunt de secondewijzer dus niet stilzetten en het niet handmatig opwinden. Ik vind dat persoonlijk niet zo’n probleem. Hoort een beetje bij het karakter van de SKX: een echte old-school, no-nonsense duiker. Dit horloge heeft wereldwijd vele duizenden fans. En, ook heel interessant, het is het meest modbare horloge ter wereld. Voor geen enkel horloge ooit gemaakt, zijn zoveel mogelijkheden en onderdelen om het te modden.
Zoals al gezegd is Rob van Monsterwatches.nl de man die je hiervoor moet hebben. Die kerel is echt een Seikogoeroe, kan alles en levert ook nog eens voor goede prijzen, met garantie.
Welkom in Seiko universe! :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Helder verhaal en dank voor het welkom heten ;)! Ik ga Rob contacteren. Had ook al een kijkje genomen op zijn site. Resumerend lees ik dat het horloge op de afbeelding een kinetic betreft. Welke vaker gedragen moet worden voor een juiste werking. Wat is vaak? Misschien dat ik dan toch voor de 007 ga voor het gemak. Allen bedankt voor de reacties voorzover!

1 like

Nee, daar was ik misschien niet helemaal duidelijk. Waar ik ‘eerste type’ zeg, verwijs ik naar het eerste in mijn post genoemde type, dus de BFK. Het horloge op jouw foto is zeker geen Kinetic. Weet niet precies welk type het wel is.

Gaat helemaal goed komen, volgens mij! :grinning:

Je hebt gelijk, kastvorm bij de lugs is iets anders, goed gespot!

1 like

1 like

Dat idd en de crown guards. Die zijn ook anders en eigenlijk de hele kastvorm. Die van de SKX is, hoe zeg je dat, meer ‘organisch’, ronder en wat platter. :grinning:

Nice! Welk typenummer is dit?

SKX Monster wordt alleen niet meer gemaakt. 2e generatie, SRP307 (met de haaientanden), is nog wel te koop.