Hulp nodig bij oude horloges

Beste Allemaal,

ik heb hulp nodig bij het informatie inwinnen over een paar oude horloges. Ik kan helaas weinig informatie vinden over deze horloges en wil een beroep doen op brede kennis die op dit forum aanwezig is

Het eerste horloge waar ik hulp nodig mee heb is een primato:

Mijn doel is om de horloges die niet het aanhouden waard zijn, te verkopen en van de opbrengst daarvan de belangrijke horloges te herstellen of in mooie staat te brengen.

Alvast bedankt voor alle hulp/suggesties etc!

Kenny

En wat wil je dan weten , de Primato is een chronograaf met een valjoux 7734 uurwerk en datumfunctie.
Merk is van een heel klein Duits bedrijfje uit 1965-1975 : Ewald Fleck & Co, KG

Als je primato googled had je dat gewoon kunnen vinden want zo doen wij dat ook.

Dit model is een soort wereldtijden horloge, zou eigenlijk nog een wijzer meer op moeten zitten om de wereldtijden echt functioneel te maken dus meer voor de sier en behoorlijk versleten.

Zo te zien is de secondenwijzer niet origineel, ene is oranje ,andere is zwart.

Chrono zou met bovenste pusher starten, onderste stop en reset.

In dit geval is het uurwerk de kern van waarde, gewoon los is deze 150 tot 200 euro waard. Ik denk dat je op een goede dag 250-300 kunt ontvangen voor dit horloge.

Beste Gekkehuus,

Bedankt voor je snelle reactie, Ik heb inderdaad al op Google gezocht naar primato, incabloc en 17 jewels en Ben daar maar een klein beetje wijzer mee geworden, ik kon helaas weinig info vinden over de waarde, het model en of dit model met toevoeging 17 jewels een stuk interessanter wordt.

Mvg,

Kenny

Elk exemplaar zal 17 jewels hebben, omdat het uurwerk dat erin zit (Valjoux 7734) 17 jewels heeft.
Zoals Gschoots al zegt, zit de waarde in het uurwerk, loopt deze nauwkeurig en functioneert alles goed? Het horloge zelf is niet zo interessant. Daarom denk ik dat de waarde gewoon rond de 150-200 euro zal liggen. Het uurwerk wordt waarschijnlijk gebruikt als vervanging voor een ander horloge.

Beste Vintage1982,

Bedankt voor de info, het uurwerk loopt nog nauwkeurig en alles functioneert goed, het horloge daarentegen is behoorlijk versleten.

Mvg,

Kenny

gekkehuus Schreef:

Zo te zien is de secondenwijzer niet origineel,
ene is oranje ,andere is zwart.

Ik denk dat het wel origineel kan zijn.
Het kleine zwarte wijzertje is de secondenwijzer van het uurwerk.
Alle wijzers van het uurwerk zijn dus zwart.
Het kleine oranje wijzertje is de minutenwijzer van de chronograaf.
Beide wijzers van de chronograaf zijn dus oranje:)

Graag jullie hulp bij deze Breitling, als het goed is komt deze uit de jaren '60.

Lijkt me helemaal correct. Ref 2008 met waarschijnlijk een Venus 188. Volgens het serienummer is deze uit '67.

V7733 uurwerkje
verder geheel origineel , misschien op de kroon na ? (kan ik niet zien)
waarde varieert maar tussen de 800-1500 euro ,

800 moet vrij makkelijk kunnen op de internationale veiling site die begint met Ebay.xxx , 1500 euro op een heel goede dag als je meerdere mensen treft die het horloge willen hebben

edit auctionata toegevoegd :

hier een voorbeeld in het zwart

https://auctionata.com/o/108887/breitling-top-time-chronograph-ref-2008-33-1969

Is de Valjoux 7733 niet een gemodificeerde versie van de Venus 188?

Vintage1982 Schreef:

Is de Valjoux 7733 niet een gemodificeerde versie
van de Venus 188?

volgens mij is het de opvolger ?
venus overgenomen (of failliet ?) door valjoux en toen is de 188 de 7733 geworden ?

Ok, het is een laat model en daarom de 7733 ipv de 188. Check :wink:

idd in 1966 overgenomen door vajloux, klopt ook weer met de extra -33 gravering achterop , en serie nummer, dat er een 7733 uurwerkje in zit

Gaaf ding trouwens. Ik zou het glas vervangen, de stofjes van de wijzerplaat blazen en lekker zelf houden.

Die Top Time ziet er nog top uit om het zo maar eens te zeggen. Prijs die Rene geeft is reëel. Niet teveel aan doen en lekker zelf gaan dragen.

Zo te zien is de secondenwijzer niet origineel,
ene is oranje ,andere is zwart.

Ik denk dat het wel origineel kan zijn.
Het kleine zwarte wijzertje is de secondenwijzer
van het uurwerk.
Alle wijzers van het uurwerk zijn dus zwart.
Het kleine oranje wijzertje is de minutenwijzer
van de chronograaf.
Beide wijzers van de chronograaf zijn dus oranje:)

Heb ik gedaan en behalve de wijzers valt mij gelijk op dat ik gister een van jou russen heb gekocht in een lotje, het is de Kirova Sputnik ,mijn is wat meer verweerd maar wel 100% origineel. Is dat een intressant klokje? Hij is sws erg leuk met het bolletje(planeet?) op de sec wijzer.

gekkehuus Schreef:

Zo te zien is de secondenwijzer niet
origineel,

ene is oranje ,andere is zwart.

Ik denk dat het wel origineel kan zijn.
Het kleine zwarte wijzertje is de
secondenwijzer
van het uurwerk.
Alle wijzers van het uurwerk zijn dus zwart.
Het kleine oranje wijzertje is de minutenwijzer
van de chronograaf.
Beide wijzers van de chronograaf zijn dus
oranje:)

Heb ik gedaan en behalve de wijzers valt mij
gelijk op dat ik gister een van jou russen heb
gekocht in een lotje, het is de Kirova Sputnik
,mijn is wat meer verweerd maar wel 100%
origineel. Is dat een intressant klokje? Hij is
sws erg leuk met het bolletje(planeet?) op de sec
wijzer.

De ‘Sputnik’ is wel een leuk klokje die je niet vaak in originele toestand vindt.
Vaak zit er een ‘aftermarket’ wijzerplaat op. Laat hem even zien in een nieuw topic.

Cool ding die Primato!